TVN jest najdroższą medialną marką w Polsce, a w ogólnym zestawieniu marek awansowała w tym roku z 8. na 7. miejsce - wynika z najnowszego rankingu "Rzeczpospolitej". W rankingu marek medialnych na ósmym miejscu znalazł się TVN24, na 14. - TVN Siedem, na 26. - Onet.pl, a na 33. - platforma cyfrowa "n".
Jak wyliczyła "Rz", marka TVN była warta w 2010 roku prawie 1,33 mld zł - o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost pozwolił na awans z ósmej na siódmą pozycję w rankingu ogólnym. W rankingu marek medialnych TVN jest już po raz kolejny na pierwszym miejscu.
Prosto i skutecznie
- Sposób na sukces TVN jest prosty - z jednej strony stawia na sprawdzone pozycje, takie jak programy rozrywkowe "Taniec z Gwiazdami", "Mam Talent!", "Milionerzy", oraz serial "Na Wspólnej"., ale z drugiej nie rezygnuje z nowoczesności. W jesiennej ramówce jest to choćby program rozrywkowy "Top Model. Zostań modelką" - czytamy w komentarzu redakcyjnym "Rz" do rankingu. Jego autor zwraca tez uwagę na zwiększający się systematycznie udział TVN w grupie docelowej (16-49 lat), który w październiku wyniósł już 21,3 proc. przy niezmienionym i wciąż dużo niższym od konkurencji zasięgu.
W ogólnym rankingu najdroższych marek pierwsze pięć miejsc nie zmieniło się. Są to: Orlen (3,8 mld zł), PKO Bank Polski (2,65 mld zł), PZU (2,83 mld zł), TP SA (1,8 mld zł) i Era (1,48 mld zł).
Źródło: rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn