Firmy produkujące luksusowe produkty liczą zyski. Dziś swoje doskonałe wyniki finansowe za ostatni kwartał opublikowały dwie z nich: Louis Vuitton i Burberry.
Louis Vuitton, a dokładniej grupa Louis Vuitton - Moet Hennessy jest największym na świecie producentem towarów luksusowych. Oprócz marki Louis Vuitton należą do niej m.in. takie brandy jak Dior, Hennessy, Donna Karan i TAG Heuer.
Dziś koncern podał, że w trzech pierwszych miesiącach 2011 r. zwiększył przychody o 17 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wyniki LV-MH były lepsze od oczekiwań rynku.
Spółka ocenia, że luksusowe towary najlepiej sprzedawały się w Stanach Zjednoczonych, w Europie i Azji. Klienci chętnie kupowali zarówno alkohole (wzrost sprzedaży o 20 proc.), perfumy (wzrost o 9 proc.) jak i zegarki i biżuterię (w górę o 28 proc.).
LV-MH zapewniła, że wpływ trzęsienia ziemi w Japonii na wyniki spółki będzie ograniczony - mimo, że ten kraj odpowiada aż za 9 procent przychodów grupy.
Burberry też w górę
Dobre wyniki zaprezentował dziś także brytyjski producent luksusowej odzieży i dodatków Burberry. W ostatnim kwartale udało się mu zwiększyć sprzedaż o jedną trzecią rdr. Od stycznia do marca wartość sprzedaży w sklepach tej marki sięgnęła 390 mln funtów. To wynik z wyłączeniem Hiszpanii, gdzie firma restrukturyzuje swoje oddziały.
Spółka twierdzi, że to zasługa nowego wzornictwa i marketingu z wykorzystaniem cyfrowych technologii. Na wyniki Burberry coraz mocniej wpływa też rosnący popyt na towary luksusowe w Chinach. Firma zapowiada, że jej zysk za cały rok finansowy będzie bliski górnej granicy prognoz, czyli 290 mln funtów.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: burberry.com