Polscy konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy w internecie. To się opłaca, bo przeciętny polski konsument kupując w sieci oszczędza średnio 15 proc. ceny - wynika z raportu Boston Consulting Group, o którym pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak wynik z raportu polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny. Cena to pierwsza i najważniejsza wartość jaką się kieruje decydując się na zakupy w sieci.
Tymczasem zakupy w internecie są od tych tradycyjnych znacznie tańsze. Ceny w e-sklepach są średnio o 25 proc. niższe. Nawet po doliczeniu kosztów przesyłki oszczędność na zakupach online wynosi średnio 15 proc.
Najwięcej można zaoszczędzić na internetowych zakupach kosmetyków (20 proc.), AGD (18 proc.) i elektroniki (15 proc.).
Najmniejsze różnice w cenach widać przy kupnie odzieży i obuwia (4 proc.) oraz książek (2 proc.).
Rynek rośnie
W zeszłym roku na zakupy w internecie Polacy wydali rekordowe 16 mld zł, co daje blisko 3 proc. wartości całego handlu detalicznego. W tym roku rynek ten ma się zwiększyć o 17 proc.
Wydatki konsumenckie w sieci rosną w takim tempie, że przy optymistycznych założeniach w 2015 r. osiągną blisko 50 mld zł - pisze "DGP".
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu