Liderem na rynku dzienników w październiku 2007 roku pozostał "Fakt", którego średnia sprzedaż wyniosła 511 tys. 574 sztuk, czyli o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W październiku, w ujęciu rocznym, wzrosła sprzedaż "Gazety Wyborczej", "Rzeczpospolitej", "Faktu" i "Super Expressu", spadła natomiast sprzedaż "Dziennika". Według ZKDP, w ujęciu miesięcznym w październiku wzrosła sprzedaż "Rzeczpospolitej", "Dziennika" i "Faktu"; spadła natomiast sprzedaż "GW" i "Super Expressu".
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w październiku br. 443 tys. 424 sztuk i wzrosła o 0,9 proc. wobec października 2006 r. Wobec września br. średnia sprzedaż "GW" była niższa o 0,2 proc.
W październiku br. w ujęciu rocznym wzrosła średnia sprzedaż "Super Expressu" o 1,96 proc. i wyniosła 192 tys. 315 egzemplarzy; wobec września średnia sprzedaż "Super Expressu" spadła o 3,5 proc.
Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła w październiku tego roku 176 tys. 52 egzemplarzy i była niższa niż w październiku rok wcześniej o 12,9 proc. Wobec września 2007 r. październikowa sprzedaż wzrosła o 8,3 proc.
W październiku średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wzrosła o 3,7 proc. i wyniosła 171 tys. 760 sztuk. Sprzedaż dziennika wzrosła też w porównaniu do września - wzrosła o 2,6 proc. Informacje te odnoszą się do pozycji z danych ZKDP nazwanej "rozpowszechnianie płatne razem".
ZKDP nie publikuje łącznych danych sprzedaży ogólnopolskiego dziennika "Polska", wydawanego od 15 października przez Polskapresse, a jedynie wyniki poszczególnych dzienników regionalnych wydawanych z tytułem "Polska".
Z wyliczeń PAP wynika, że łączna średnia sprzedaż 17 dzienników regionalnych związanych z tytułem "Polska" wyniosła w październiku 351.672 egzemplarzy.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24