Najnowsze badania TNS OBOP pokazują, że Polacy chcą płacić za gaz, prąd czy telefon za pośrednictwem e-faktur, czyli rozwiązania, które w Europie Zachodniej funkcjonuje już od dawna.
Na poczcie faktury za usługi opłaca blisko 40 proc. Polaków. Jak wynika z badania, są to głównie osoby starsze lub te z wykształceniem zawodowym.
Natomiast osoby młode, lepiej wykształcone, korzystają z internetowych form płatności - wynika z badania przeprowadzonego TNS OBOP. Najczęściej są to specjaliści, prywatni przedsiębiorcy, pracownicy administracji i usług, a także osoby, których dochód w gospodarstwach domowych wynosi 3 tys. zł i więcej.
Szybciej i wygodniej
Ich zdaniem najważniejszą zaletą realizowania rachunków przez internet jest oszczędność czasu oraz wygoda - możliwość opłacania wszystkich rachunków bez wychodzenia z domu. Co więcej, opłaty dodatkowe za przelew są w przypadku realizowania go za pośrednictwem sieci o wiele niższe.
Ponad 5,5 miliona naszych rodaków posiada dostęp do internetowego konta bankowego, a 20 proc. klientów internetowych banków codziennie loguje się do swojego rachunku. Z badań wynika też, że aż 60 proc. właścicieli e-kont dokonuje płatności on-line. Kazimierz Małecki, prezes Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej
- Ponad 5,5 miliona naszych rodaków posiada dostęp do internetowego konta bankowego, a 20 proc. klientów internetowych banków codziennie loguje się do swojego rachunku. Z badań wynika też, że aż 60 proc. właścicieli e-kont dokonuje płatności on-line - skomentował wyniki badania prezes Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej Kazimierz Małecki.
Jego zdaniem, konsekwencją rosnącej popularności internetu będzie dążenie klientów do zastąpienia faktur papierowych elektronicznymi.
Mogą zmienić bank
Z przeprowadzonych przez TNS OBOP badań wynika także, że ponad 40 proc. dorosłych Polaków, posiadających konto w banku chciałoby w ramach bankowości internetowej otrzymywać gotowe do wysłania przelewy – opłaty za rachunki. W przypadku użytkowników bankowości internetowej te wyniki są jeszcze lepsze i dotyczą, aż 65 proc.
Ponad 40 proc. Polaków przyznaje, że mogłoby zmienić bank na taki, który zaoferowałby możliwość otrzymywania faktur za opłaty rachunków (np. gaz, energię elektryczną czy telefon) w wersji elektronicznej.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24