Indeks nastrojów niemieckich konsumentów na maj niespodziewanie wzrósł do 5,9 pkt z 4,8 pkt w kwietniu (po korekcie) - podała niemiecka grupa badań rynkowych GfK.
To najwyższy poziom optymizmu konsumentów od jesieni ubiegłego roku. Taki wynik zaskakuje analityków, którzy spodziewali się spadku indeksu do 4,5 pkt.
- Konsumenci zauważają, że mimo inflacji w ich kieszeni pozostaje więcej pieniędzy - ocenił szef GfK Klaus Wübbenhorst. Zauważył przy tym, że najwyraźniej konsumenci nie obawiają się recesji w gospodarce.
Eksperci zauważają jednak, że optymizm konsumentów nie idzie w parze z nastawieniem menedżerów firm, którym daje się we znaki wysoki kurs euro.
Indeks GfK powstaje na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród dwóch tysięcy niemieckich konsumentów. Ankieterzy pytają, jak będą wyglądać ich wydatki w następnym miesiącu.
Źródło: ZDF
Źródło zdjęcia głównego: EPA