Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) może zablokować przejęcie przez Google zajmującej się marketingiem komórkowym firmy AdMob - donosi "The Wall Street Journal".
Gazeta powołując się na "ludzi znających sprawę", twierdzi, że FTC już zbiera materiały, które mają posłużyć do zablokowania opiewającej na 750 mln dolarów transakcji.
Przejęcie AdMob przez Google'a wzbudza kontrowersje od dłuższego czasu. Już w grudniu 2009 r. dwie organizacje konsumenckie - Consumer Watchdog i Center for Digital Democracy - apelowały do FTC, by zajęła się sprawą. Apele ponowił w tym tygodniu także demokratyczny senator Herb Kohl, który podkreślał, że transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku.
Google odpiera te zarzuty, podkreślając, że nie ma żadnych dowodów, że przejęcie AdMob doprowadzi do jakichkolwiek zakłóceń wolnego rynku.
Spółka AdMob powstała w 2006 r. i jest obecnie jednym z potentatów na rynku reklamy na urządzenia mobilne, np. smartfony. Google zaś jest światowym - i amerykańskim - potentatem m.in. w dziedzinie reklamy kontekstowej, wyświetlanej na stronach internetowych.
Źródło: yahoo.co.uk
Źródło zdjęcia głównego: TVN24