Netflix, amerykański dostawca wideo na życzenie poinformował, że zamierza ponieść ceny abonamentu dla nowych klientów o jedne, dwa dolary miesięcznie - pisze CNN Money. Obecni abonenci będą mogli kontynuować korzystanie z serwisu na obecnych warunkach.
Obecnie abonenci w USA płacą 7,99 dolarów miesięcznie, zgodnie z planem wprowadzonym w 2010 roku. W styczniu firma podniosła miesięczny opłaty dla nowych abonentów w Irlandii. - Jeśli chcemy dalej się rozwijać, tworzyć więcej oryginalnych treści, to musimy w końcu podnieść ceny - podkreślił szef Nexflix Reed Hastings. Hastings przekazał informację o podwyżce w tym samym czasie, gdy jego firma pokazała wyniki za pierwszy kwartał. Po informacjach o wzroście zysku cena akcji Netflix wzrosła o ponad 6 proc. Firma podała, że w pierwszych trzech miesiącach roku pozyskała ponad 2 mln nowych abonentów. Obecnie serwis ma 36 mln abonentów w USA i ponad 48 mln na całym świecie. Szef Netflix pytany o coraz silniejszą konkurencję w branże wideo online podkreślił, że kolejne serwisy próbują jedynie dorównać jego produktowi, oferując podobne usługi.
Coraz więcej krajów
Netflix oferuje możliwość wypożyczania filmów w 41 krajach - m. in. w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Danii Norwegii, Finlandii czy Holandii. Wśród oferowanych produktów są filmy, seriale, programy telewizyjne, w tym nowości kinowe. Użytkownicy za korzystanie z serwisu płacą jednorazową, miesięczną opłatę.
Współzałożycielem i dyrektorem generalnym firmy jest Reed Hastings. Netflix powstała w 1997 roku i wysyłała ludziom DVD pocztą. Gdy Netflix zaczął streamować wideo na życzenie, zmieniło się oblicze telewizji.
Reed Hastings nie zawsze był jednak odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą. Przez wiele lat pracował w Korpusie Pokoju. W wieku 30 lat założył pierwszą firmę - Pure Software - która sprzedawała programy antywirusowe. Po pewnym czasie sprzedał ją za 750 mln dolarów i stał się bogaty.
Pomysł na zainwestowanie zarobionych pieniędzy przyszedł mu do głowy, gdy wypożyczalnia wideo nałożyła na niego karę. To zainspirowało go do założenia Netflixa. Małe czerwone koperty przyczyniły się ostatecznie do upadku sieci wypożyczalni Blockbuster.
Autor: mn/klim/ / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: netflix.com