Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na dokończenie odcinka A1 Stryków-Tuszyn - poinformował rzecznik GDDKiA Jan Krynicki. Odcinek ten wcześniej budowało konsorcjum Polimex-Mostostal, Dobrastav i MSF. Przetarg na odcinek A4 Rzeszów-Jarosław - do połowy lutego.
- Podzieliliśmy odcinek A1 Stryków-Tuszyn na trzy zadania, każde dotyczące dokończenia około 10-15 km autostrady - wyjaśnił w czwartek rzecznik. Drogowa dyrekcja chce w ten sposób zwiększyć zainteresowanie przetargiem wśród wykonawców, a także umożliwić wystartowanie mniejszym firmom. Wykonawcy będą mieli 22 miesiące, od dnia podpisania umowy, na dokończenie drogi. Drogowcy szacują, że około 40-kilometrowy odcinek jest ukończony w 10 proc.
Rzeszów-Jarosław w przygotowaniu
GDDKiA przymierza się też do ogłoszenia przetargu na dokończenie drugiej autostrady po Polimeksie - chodzi o A4 Rzeszów-Jarosław. Przetarg ma być ogłoszony do połowy lutego. GDDKiA i Polimex-Mostostal spierają się co do tego, kto rozwiązał umowy na budowę odcinków obu autostrad. Wykonawca i drogowcy przerzucają się także roszczeniami. Umowę na zaprojektowanie i zbudowanie około 40-kilometrowego odcinka A1 od Strykowa do Tuszyna, czyli tzw. wschodniej obwodnicy Łodzi, podpisano w grudniu 2010 roku. Zakończenie prac planowano początkowo na drugą połowę 2013 roku, ale budowa opóźniła się o 10 miesięcy w związku z koniecznością wprowadzenia zmian do założeń projektowych. Na początku tego roku wydano ostatnie zezwolenia na budowę. Polimex-Mostostal miał wybudować tę drogę za 1,158 mld zł. Ponad 41-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem na Podkarpaciu firma budowała od 2010 roku. Odcinek od Rzeszowa do Jarosławia, podobnie jak cała autostrada A4, miał być gotowy przed Euro 2012. GDDKiA szacuje, że droga jest gotowa w ok. 70 proc. Umowa na kwotę 2,1 mld zł została podpisana w 2010 roku.
Autor: rf/klilm/ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe