Kryzysowy rok 2009 nie przysłużył się niemieckiemu potentatowi prasowemu, znanemu także na polskim rynku wydawnictwu Axel Springer. Przychody spadły o ponad 4 proc., a zysk o 4/5. Ale wynik finansowy wciąż jest nad kreską, głównie dzięki wpływom z mediów cyfrowych.
Przychody koncernu spadły o 4,3 proc. - do sumy 2,61 miliardów euro. Zysk spadł do 152,6 milionów euro (o 102 miliony mniej niż rok wcześniej). Na bieżący rok wydawnictwo prognozuje stabilny, lekko rosnący poziom przychodów.
Firma została mocno dotknięta spadkiem wpływów reklamowych. Takie wpływy utrzymał flagowy produkt wydawnictwa, niemiecki tabloid "Bild", pisma sportowe i motoryzacyjne wręcz je zwiększyły, ale pozostałe segmenty, w szczególności prasa fachowa, komputerowa i z programami telewizyjnymi, odnotowała spory spadek.
Jak podano, gorsza niż w Niemczech sytuacja była na rynkach Europy Wschodniej, gdzie spadek wpływów reklamowych sięgnął 36 procent. Sytuację całego koncernu ratowały media cyfrowe, podwajając swoje wyniki z poprzedniego roku.
Mimo spadku zysku zarząd firmy zapowiedział wypłacenie dywidendy na ubiegłorocznym, najwyższym w historii poziomie 4,4 euro na akcję.
Axel Springer działa w ponad 30 krajach, posiada ponad 150 gazet i czasopism. We wszystkich swoich firmach zatrudnia 10 740 pracowników - niespełna stu więcej niż przed rokiem. W Polsce jego oddział funkcjonuje jako Axel Springer Polska sp. z o.o., wydając m.in. dzienniki "Fakt" i "Przegląd Sportowy", tygodnik "Newsweek Polska", miesięcznik "Forbes" oraz pisma młodzieżowe i komputerowe. Wydawał też "Dziennik" do czasu jego fuzji z "Gazetą Prawną" jesienią ub.r. (obecnie jest mniejszościowym udziałowcem Infor Biznes, wydawcy "Dziennika Gazety Prawnej").
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Axel Springer