Sony po ośmiu latach współpracy zdecydował, że nie przedłuży umowy sponsorskiej z FIFA. Informacja pojawiła się, gdy organizacja piłkarska musi zmierzyć się z zarzutami o korupcję w związku z przetargiem na kolejne dwa turnieje Pucharu Świata. A sponsorzy naciskają na związek piłki nożnej, aby odpowiedział na zarzuty.
Sputnik News podaje, że warty 280 mln dolarów kontrakt, który wygasa w tym roku, nie będzie renegocjowany w obawie przed zwiększeniem kosztów nowego porozumienia. Serwis dodaje, że podobno następcą Sony ma być Samsung. Nie powołuje się jednak na żadne źródła. - Nasza firma powstrzymuje się od komentarza - podkreśliła rzeczniczka Sony. Wcześniej swoją umowę sponsorską z FIFA zakończyły Emirates Airline's. Wśród głównych sponsorów FIFA znalazły się jednak takie marki jak Adidas, Coca Cola, Hyundai i Visa.
Kłopoty?
Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) pozwała do sądu podejrzane o korupcję osoby pod zarzutem "możliwego niewłaściwego zachowania" przy procedurze wyboru gospodarza mistrzostw świata w 2018 i 2022 roku. Mundiale odbędą się w Rosji i Katarze. 13 listopada Komisja Etyki FIFA opublikowała raport, z którego wynikało, że nie doszło do manipulacji przy wyborze organizatora MŚ. Wspomniano w nim jedynie, że pojedyncze osoby dopuściły się działań korupcyjnych, które nie miały jednak konsekwencji w głosowaniu w grudniu 2010 roku.
Rosyjski serwis dodaje, że Sony we wtorek ogłosił plany restrukturyzacji działu związanego z telewizorami i telefonami komórkowymi.
Firma stara się obniżyć koszty ponieważ obawia się, że strata netto za okres od kwietnia do września mogła wzrosnąć do kilku miliardów dolarów.
Autor: mn / Źródło: Sputnik News, The Telegraph, Bloomberg/x-news