Internet awansował do pierwszej ligi mediów reklamowych. Reklama online jest już w Polsce większa niż radiowa, a w tym roku zapewne prześcignie reklamę zewnętrzną - pisze "Gazeta Wyborcza".
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 743 mln zł. Co to oznacza? Internet ma już 8,7 proc. udziału w całym polskim torcie reklamowym, czyli więcej niż radio (zebrało 572 mln zł). Wzrost ekonomicznego znaczenia tego medium w ostatnich latach jest zawrotny - jeszcze zaledwie cztery lata temu udział internetu w polskim rynku reklamowym pozostawał poniżej 1 proc., a reklamodawcy traktowali go jako egzotyczną ciekawostkę. Raport o rynku e-reklamy przygotowała dla IAB firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers (PwC).
Internauta to dobry adresat reklamy
Skąd wziął się reklamowy fenomen internetu? Mówi Robert Biegaj z zarządu IAB Polska (reprezentuje portal Gazeta.pl): - Z internetu korzysta w Polsce coraz więcej osób, już ok. 14 mln powyżej 7. roku życia. W grupie wiekowej 15-19 lat z sieci korzystają niemal wszyscy, a to są ludzie, którzy już za chwilę, gdy tylko staną się nieco starsi, będą najbardziej atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Internauci się bogacą - w porównaniu z poprzednimi latami jest wśród nich coraz mniej osób bez dochodów, a coraz więcej z dużymi dochodami. I spędzają w sieci coraz więcej czasu - w grudniu ubiegłego roku przeciętny polski internauta spędził w sieci ponad 38 godzin - o dziesięć godzin więcej niż w grudniu rok wcześniej. W życiu bardzo wielu osób internet stał medium pierwszoplanowym i reklamodawcy wyciągają z tego wnioski.
Źródło: "Gazeta Wyborcza"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24