Grupa TVN ponownie wyprzedziła pozostałych nadawców, potwierdzając swoją pozycję lidera oglądalności w komercyjnej grupie docelowej na otwarciu sezonu jesiennego - informuje spółka, podając wyniki za trzeci kwartał br. Przychody Grupy wyniosły 310 mln zł. Lepsza od oczekiwanej przez rynek okazała się EBIDTA, która w trzecim kwartale wyniosła 83 mln zł.
Z informacji przekazanych przez spółkę wynika, że dzięki popularności jesiennej ramówki kanały TVN osiągnęły we wrześniu łączny udział w rynku na poziomie 24,1 proc. Natomiast średni udział w oglądalności w trzecim kwartale wzrósł rok do roku o 0,9 punktu procentowego do 21,8 proc.
- Świetne otwarcie sezonu jesiennego potwierdza wiodącą pozycję Grupy TVN na rynku oglądalności osiągniętą w drugim kwartale, motywując nas do dalszego wzmacniania tej pozycji w warunkach rosnącej konkurencyjności wśród nadawców telewizyjnych - powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN, Dyrektor Generalny Grupy TVN.
Raport
Grupa informuje, że jej przychody - 310 mln zł w trzecim kwartale ze spadkiem 0,3 proc. rdr - to wynik stopniowej stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej. Z kolei w trzech pierwszych kwartałach br. przychody spółki wyniosły 1,094 mld zł. Oznacza to spadek o 3 proc. w porównaniu z tym samy okresem roku poprzedniego.
Przychody Grupy ze sprzedaży czasu reklamowego były w trzecim kwartale niższe o 3,4 proc., w porównaniu do rynku, którego spadek Grupa szacuje na 3,3 proc.
Raportowany zysk EBIDTA wyniósł 83 miliony (obniżka o 2,5 proc.) i był efektem - jak informuje spółka - znikomego wpływu przychodów i udziału w stratach jednostek stowarzyszonych. To wynik lepszy od oczekiwań analityków na poziomie 73,1 mln zł.
Skorygowana EBIDTA, o kwotę 7 mln zł dywidendy od nC+, w trzecim kwartale i dziewięciu miesiącach wzrosła odpowiednio do kwot 91 milionów zł i 347 milionów złotych.
- Przychody oraz EBITDA w trzecim kwartale były w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdzają stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. - ocenił Markus Tellenbach.
Z informacji Grupy wynika, że spółka nC+ miała na koniec września 2,2 miliona abonentów, z miesięcznym ARPU (średnim przychodem na abonenta) w okresie dziewięciu miesięcy na poziomie 64,1 zł. W tym okresie spółka osiągnęła przychody na poziomie 1,7 mld zł.
W trzecim kwartale strata netto Grupy TVN wyniosła 171 milionów zł w trzecim kwartale i 249 milionów zł narastająco za dziewięć miesięcy, głównie w wyniku obciążenia kosztami refinansowania długu.
Grupa podtrzymuje oczekiwania
Prezes zarządu TVN i dyrektor generalny Grupy TVN Markus Tellenbach podkreślił, że "w czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku".
- Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013. Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy naszej rentowności operacyjnej i netto - ocenił Tellenbach.
Autor: mn//bgr / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: fot. Mikulski/AKPA/