W najbliższej przyszłości producenci dóbr luksusowych będą musieli otworzyć się na e-handel, który może okazać się dodatkowym impulsem do wzrostu ich przychodów i rozwoju biznesu - poinformowała w raporcie firma doradcza Deloitte.
Ze znajdujących się w zestawieniu 75 firm produkujących towary luksusowe swoje sklepy internetowe ma już 58.
Inwestować w e-commerce
- Producenci do tej pory uważali, że w sieci trudno poznać i docenić wysoką jakość ich towarów. Rozwój internetu, a także mediów społecznościowych spowodował jednak, że także ten sektor musi inwestować w e-commerce. Jak bardzo jest opóźniony w tym zakresie, najlepiej pokazuje fakt, że jego sprzedaż internetowa stanowiła w 2013 roku 5,3 proc. w całości przychodów ze sprzedaży, podczas gdy w ogólnym handlu detalicznym jest to aż cztery razy więcej - powiedziała Magdalena Jończak, dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.
Pierwsze miejsce wśród największych producentów dóbr luksusowych zajął francuski koncern LVMH, w którego portfolio znajdują się m.in. Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Na podium znalazły się także producent m.in. biżuterii i zegarków Compagnie Financiere Richemont oraz koncern kosmetyczny Estée Lauder.
Sprzedaż rośnie
W minionym roku podatkowym (zakończonym najpóźniej w czerwcu 2013 r.) wyniki sprzedaży 75 największych firm z sektora dóbr luksusowych na świecie wyniosły blisko 172 mld dolarów. Wzrost sprzedaży w minionym roku podatkowym w branży dóbr luksusowych wyniósł 12,6 proc., a jej średnia wartość przypadająca na jedną spółkę sięgnęła 2,3 mld dolarów.
Źródłem wzrostu dla producentów dóbr luksusowych są rynki wschodzące, czyli region Azji i Pacyfiku, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód oraz Afryka. Największymi rynkami w tym sektorze pozostają rynki europejskie: Francja, Włochy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Hiszpania oraz USA (87 proc. największych producentów dóbr luksusowych pochodzi z tych krajów).
Autor: ToL//gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP/EPA