Jak być konkurencyjnym i nie wypaść z rynku pracy? Co robić, by nie ominął nas awans? O to w "Biznesie dla ludzi" zapytaliśmy Beatę Kapcewicz, prezes zarządu Librandt Fostering Managers.
- Aby być atrakcyjnym dla pracodawcy należy wcześniej dać się poznać. Dzisiaj mamy do tego szereg możliwości, np. portale związane z karierą i rozwojem czy targi pracy - tłumaczyła Kapcewicz.
Jak podkreśliła, teraz pracodawca przywiązuje coraz więcej uwagi do selekcji, bo nie może sobie pozwolić na błędy rekrutacyjne.
Internetowe prześwietlenie
Kapcewicz zwróciła uwagę, że pracodawca sprawdza o nas "wszystko do czego może się dokopać". - My jesteśmy w stanie sami wpływać na to, co o sobie publikujemy np. na portalach społecznościowych. Jeżeli będziemy umieszczać zdjęcia z imprezy, to będziemy kreować siebie na imprezowicza. Ale jeżeli np. piszemy bloga lub komentujemy różne artykuły i wnosimy pewną wartość do dyskusji, to wówczas zbudujemy zupełnie inny obraz - zaznaczyła Kapcewicz.
Prezes zarządu Librandt Fostering Managers podkreśliła, że aby być konkurencyjnym na rynku pracy, przede wszystkim należy być sobą. - Prawda, wiarygodność i transparentność zawsze się obronią. Jeżeli będziemy udawać kogoś kim nie jesteśmy i będziemy kogoś naśladować to będziemy tylko jego marną, słabszą kopią. Jeśli jesteśmy sobą, nie mamy konkurencji, bo nie ma drugiej takiej osoby na rynku - powiedziała.
Autor: red. / Źródło: TVN24 Biznes i Świat