Zamiast rozbudowywać w tym celu fabrykę w słowackiej Trnavie francuski koncern PSA do produkcji 200 tys. silników benzynowych wykorzysta zakłady Opla w polskich Gliwicach lub w węgierskim Szentgotthardzie - podała francuska gazeta "Les Echos".
Doniesienia o przeniesieniu produkcji silników do zakładów Opla nie zostały oficjalnie potwierdzone przez PSA, jednak cytowany przez agencję Reutera przedstawiciel koncernu przyznał, że wbrew pierwotnym planom na pewno nie powstaną one na Słowacji.
Decyzja została podjęta z myślą o zwiększeniu zdolności produkcyjnej zakładów w Trnavie na potrzeby powstającej wspólnej modularnej platformy (CMP) pojazdów z silnikami na benzynę, olej napędowy i elektrycznymi.
Opel przejęty przez PSA
Francuskie PSA jest właścicielem marek Peugeot, Citroen i DS. Koncern wykupił od General Motors zakłady i prawa do marek niemieckiego Opla i brytyjskiego Vauxhalla za 2,2 mld euro w marcu 2017 roku; transakcja została sfinalizowana w sierpniu.
Grupa PSA przejęła 12 europejskich zakładów produkcyjnych, zatrudniających w sumie blisko 40 tys. osób. Dziesiąta część europejskiej załogi Opla to pracownicy polskich fabryk, zatrudniających ok. 4 tys. osób.
Opel zatrudnia połowę swej załogi w zakładach w Niemczech, a pozostałych pracowników w fabrykach w Austrii, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii, gdzie powstają samochody pod marką Vauxhall.
W Polsce w skład General Motors Manufacturing Poland wchodzą trzy zakłady: fabryka samochodów osobowych w Gliwicach, zakład produkcji silników w Tychach (według wcześniejszych informacji prowadzono tam przygotowania do wdrożenia produkcji nowego silnika) oraz zlokalizowane w Tychach Centrum Usług Wspólnych.
Gliwicki zakład wyprodukował w ub.r. rekordową liczbę ponad 200 tys. samochodów; na 2017 r. zakładał produkcję na podobnym poziomie. Głównym modelem fabryki jest Opel Astra piątej generacji.
Autor: dap
Źródło zdjęcia głównego: media.opel.com/