Japoński koncern motoryzacyjny Toyota wzywa do warsztatów 3,37 mln samochodów na całym świecie – donosi Reuters. Powodem są możliwe defekty dotyczące systemów poduszek powietrznych i systemu kontroli emisji spalin. Jak podaje polski oddział Toyoty, w Polsce wezwanie dotyczy 5 429 z wadliwym systemem paliwowym.
Przedstawiciel polskiego oddziału Toyoty uspokajają jednak, że jest to kampania prewencyjna.
- Samochody będą partiami zapraszane do 63 autoryzowanych serwisów w całej Polsce. Kampania ma charakter prewencyjny i po prostu wpisuje się w klasykę działania firmy - uspokajał przedstawiciel Toyoty w Polsce, Robert Mularczyk.
Jak w Polsce?
Toyota Polska w korespondencji z tvn24bis.pl tłumaczy, na czym dokładnie polegają techniczne usterki wykryte w samochodach Toyoty.
"Powołane samochody są wyposażone w pochłaniacz par paliwa (zbiornik z węglem aktywnym – charcoal canister) umieszczonym w zbiorniku paliwa. Nagromadzone pary są odprowadzane do kolektora dolotowego silnika za pomocą przewodu umieszczonego pod podłogą pojazdu. Stwierdzono możliwość powstania nieszczelności na skutek pęknięcia króćca mocującego przewód do pochłaniacza. Nieszczelność może spowodować przedostawanie się par paliwa lub paliwa do wnętrza pojazdu, co może stać się przyczyną pożaru" - wyjaśniał Piotr Grudziński z polskiego oddziału Toyoty.
Właściciele samochodów są listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu bezpłatnej wymiany pokrywy z króćcem mocującym przewód odprowadzania par paliwa.
Toyota wzywa
Jak podaje polski oddział Toyoty, kampanią naprawczą z powodu wadliwego systemu paliwowego objęto w sumie 2 867 816 sztuk na całym świecie, w Europie 712 607, a w Polsce 5 429 samochodów.
To kolejny komunikat, który został wydany po wtorkowym oświadczeniu, w którym poinformowano, że 1,43 mln samochodów potrzebuje naprawy samodzielnych systemów związanych z nadmuchiwaniem poduszek powietrznych.
Łączna liczba wezwanych egzemplarzy na całym świecie dotkniętych równocześnie obydwoma usterkami sięga 3,37 mln.
Hybryda też z usterką
Obydwie potencjalne usterki mogą dotyczyć niektórych modeli elektryczno-spalinowych samochodów hybrydowych Toyoty (Prius, Prius Plus i Prius Plug-in).
Żadna ze szkód nie poskutkowała dotychczas żadnymi wypadkami.
Toyota poinformowała w środę także o problemach pojawiających się w systemach kontroli emisji spalin, co dotyczy modeli wyprodukowanych od 2006 do 2015 roku – Priusa, Aurisa typu hatchback (produkcji japońskiej i brytyjskiej), a także popularnych modeli Corolla (tylko produkcji japońskiej). Okazało się, że są one podatne na pęknięcia, co może nasilać się z biegiem czasu i prowadzić w efekcie do wycieku paliwa.
Defekt poduszek powietrznych
We wtorek Toyota wycofała modele Priusa oraz Lexusa CT200h wyprodukowane w latach 2010- 2012. Tutaj przyczyna leży w urządzeniach nadmuchujących poduszki powietrzne. Pojawia się w nich mała rysa w łączeniu, która może doprowadzić do odłączenia od komór nadmuchujących.
Inflator (który - jak zaznacza Reuters - nie został dostarczony przez owianą złą sławą firmę Takata Corp.) może wprowadzić częściowo powietrze do wnętrza pojazdu.
Zobacz: Toyota pod lupą amerykańskich władz
Autor: ag/gry//km / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Toyota