Amerykańska grupa modowa Michael Kors zgodziła się na przejęcie włoskiej ikony mody Versace. Cała transakcja ma kosztować 2 miliardy dolarów - poinformowało Reutera źródło zbliżone do sprawy. Transakcja ma zostać oficjalnie potwierdzona jeszcze w tym tygodniu.
Projektant Michael Kors, którego marka od jego imienia i nazwiska jest znana ze skórzanych torebek, nie ukrywał ambicji, by rozwijać swoją ofertę, po tym jak w ubiegłym roku przejął brytyjskiego producenta szpilek Jimmy Choo za 1,2 miliarda dolarów.
Stąd zakup włoskiego giganta.
Jak poinformował Reuters Donatella Versace, siostra nieżyjącego już założyciela włoskiej marki Gianniego, która jest dyrektorem artystycznym i wiceprezesem grupy z siedzibą w Mediolanie, na wtorek zaplanowała spotkanie z pracownikami firmy.
Bez debiutu na giełdzie
Agencja przypomniała, że włoska marka modowa jeszcze niedawno rozważała wejście na giełdę. Takie plany były efektem transakcji z 2014 roku, kiedy 20-procentowy pakiet udziałów w firmie kupił amerykański fundusz typu private equity Blackstone.
Szef Versace Jonathan Akeroyd poinformował jednak Reutera wcześniej w tym roku, że nie ma pośpiechu w sprawie debiutu. Według źródeł agencji fundusz Blackstone uznał, że wyniki grupy modowej są rozczarowujące i niewystarczające, by uzasadniać wejście na giełdę.
- Stopniowo przekonywali rodzinę, aby przyjrzała się możliwej sprzedaży i przedstawili ofertę wielu potencjalnym nabywcom, w tym Michaelowi Korsowi - poinformowało źródło. - Blackstone nie zamierzał wkładać więcej pieniędzy. Potrzebowali nabywcy, który mógłby dokonać dużych inwestycji - dodał.
Jedną z firm, która prowadziła rozmowy z rodziną Versace był również paryski dom mody Kering. Jak wynika z informacji Reutera przedstawiciele francuskiego holdingu uznali transakcję za zbyt kosztowną.
Blackstone - podobnie jak Versace - odmówił komentarza w sprawie transakcji. Oficjalne ogłoszenie sprzedaży jest jednak spodziewane w tym tygodniu - podały źródła Reutera.
Poprawa wyników finansowych
Versace nie ujawnia szczegółowych wyników finansowych, ale z dokumentów złożonych we włoskiej Izbie Handlowej wynika, że grupa z Mediolanu osiągnęła w ubiegłym roku przychód ze sprzedaży w wysokości 668 milionów euro.
Zysk netto wyniósł zaś niespełna 15 milionów euro, podczas gdy w 2016 roku Versace zanotowało stratę w wysokości 7,9 miliona euro.
Autor: mb//sta / Źródło: Reuters