Brak dostępu do internetu oraz problemy z wykonywaniem połączeń. To utrudnienia, z którymi nadal zmaga się część klientów T-Mobile. "Zapewniamy, że robimy wszystko co w naszej mocy, aby przywrócić systemy do pełnej funkcjonalności" - zapewniają przedstawiciele operatora.
Problemy klientów to konsekwencja pożaru hali przemysłowej, do którego doszło w czwartek rano na warszawskiej Białołęce. W jego wyniku ucierpiały bowiem także zlokalizowane tam budynki T-Mobile Polska. Żaden pracownik firmy nie ucierpiał w wyniku zdarzenia.
Problemy klientów T-Mobile
Jak poinformowano jednak w czwartkowym komunikacie, "w konsekwencji incydentu brak jest obecnie możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy". "Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług" - dodano.
Mimo że od zdarzenia minęła już doba, to klienci T-Mobile na stronie operatora na Facebooku nadal zgłaszają problemy z dostępem do usług.
Chodzi między innymi o problemy z internetem, nie działa również mobilne biuro obsługi abonenta - iBOA, część klientów zgłasza także problemy z zagranicznymi połączeniami na terenie Unii Europejskiej.
Bank Millennium poinformował także o tym, że "z powodów technicznych po stronie operatora T-Mobile mogą występować problemy w otrzymywaniu H@seł SMS i MilleSMS".
Utrudnienia mogą dotyczyć całego kraju.
"Zapewniamy, że robimy wszystko co w naszej mocy, aby przywrócić systemy do pełnej funkcjonalności" - możemy przeczytać w odpowiedzi przedstawicieli T-Mobile na komentarz jednego z użytkowników na Facebooku. "Bardzo prosimy uzbroić się w cierpliwość" - dodano.
"Nadal mogą występować ograniczenia"
W piątek informację o dostępności usług opublikowano także na stronie T-Mobile.
Jak wskazano, w wyniku pożaru ucierpiała infrastruktura sieciowa oraz systemy niezbędne do świadczenia wielu usług i serwisów dla klientów.
"Dzięki zabezpieczeniom stosowanym w naszym data center, pomimo krytycznych warunków w jakich znalazła się infrastruktura firmy, znaczną jej część przenieśliśmy do zapasowego centrum danych. Dzięki sprawnej pracy zespołów odpowiedzialnych za sieć i IT, w ciągu niespełna 12 godzin udało się przywrócić pełną sprawność niedziałających lub działających w ograniczony sposób usług mobilnych: połączeń głosowych, wiadomości SMS i transmisji danych" - poinformowano w komunikacie.
Jednocześnie zapewniono, że "specjaliści pracują nieprzerwanie nad przywróceniem pełnej obsługi telefonicznej oraz obsługi w punktach sprzedaży". "Obecnie nadal mogą występować ograniczenia w przesyłaniu MMS-ów oraz doładowywaniu kart prepaid (...). Niedostępne są niektóre usługi świadczone dla klientów biznesowych. Nasi specjaliści nieprzerwanie współpracują z klientami, aby jak najszybciej przywrócić działanie dostarczanych im usług" - dodano.
Na razie nie ma dokładnych informacji, kiedy wszystko będzie działało poprawnie.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock