Już ponad 35 proc. faktur nie jest płaconych w terminie. Choć i tak w Polsce jest lepiej niż u sąsiadów - pisze "Puls Biznesu" powołując się na badania firmy Atradius.
Przeprowadzono je w I kwartale br. na bazie ok. 1 tys. firm z Czech, Polski, Słowacji, Węgier oraz Turcji.
Wykazały, że na tle innych krajów europejskich jakość praktyk płatniczych polskich firm prezentuje się całkiem nieźle.
Co trzecia dłużej
Transakcje z wydłużonym terminem płatności stanowią średnio 30,7 proc. łącznej wartości sprzedaży krajowej i 26,6 proc, sprzedaży zagranicznej wśród polskich respondentów.
To znacznie mniej niż średnia dla Europy Środkowej i Wschodniej (odpowiednio 42,9 proc. i 38,4 proc.), a nawet Zachodniej (44,9 proc. i 37,7 proc.).
Autor: mn//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock