- Awaria w Orange została całkowicie usunięta. Wszystko działa stabilnie i poprawnie - przekonuje w rozmowie z tvn24bis.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik operatora. Mimo tych zapewnień, część klientów nadal skarży się na problemy z wykonywaniem połączeń oraz z dostępem do internetu.
Problemy zaczęły się w czwartek ok. godz. 17.30. Awaria dotknęła klientów Orange w całej Polsce, choć najbardziej ucierpieli mieszkańcy Warszawy. Rzecznik firmy nie potrafił podać u ilu klientów wystąpiły problemy.
- Awaria dotyczyła całego kraju. Mieliśmy utrudnienia i spadek liczby skutecznych połączeń głosowych. Były też utrudnienia w dostępie do transmisji danych - mówił Jabczyński w rozmowie z tvn24bis.pl.
Rekompensata
Firma Orange chce zrekompensować swoim klientom kilkugodzinne przerwy w dostawach sygnału.
Rzecznik operatora deklaruje, że post na jego koncie na Twitterze należy traktować jako oficjalną informację, nie doszukiwać się w niej żadnych "haczyków".
Przepraszamy za awarię. W ramach rekompensaty weekend z mobilnym internetem w kraju za darmo https://t.co/3HrEU3aeiB https://t.co/sTRl0LtwPx
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) July 8, 2016
Analiza przyczyn
Jak zaznacza przyczyna awarii była "czysto techniczna". - Dokładnie analizujemy to, co ją spowodowało - dodał. Nie chciał jednak odpowiedzieć na pytanie, czy kłopoty z działaniem sieci były spowodowane przez odbywający się w Warszawie szczyt NATO.
Pytany, czy użytkownicy Orange mogą liczyć na odszkodowanie, powiedział, że "każdy klient ma prawo do składania reklamacji". - Kwestie dotyczące ewentualnych rekompensat wynikają wprost z regulaminu świadczenia usług, który każdy klient podpisał. Albo ewentualnie jeśli firma zdecyduje inaczej, to od decyzji firmy - zaznacza Jabczyński.
Nie koniec problemów?
Mimo zapewnień rzecznika o usunięciu awarii, nie wszyscy klienci odzyskali dostęp do usług. O swoich problemach z zasięgiem lub dostępem do sieci informują na facebookowym i twitterowym profilu firmy. Orange radzi, aby zrestartowali swoje urządzenia.
Jednak wyłączenie i włączenie telefonu lub tabletu - jak piszą klienci z całej Polski - nie zawsze pomaga.W odpowiedzi na tweety ze skargami sieć przed godz. 11 przyznała, że "w niektórych lokalizacjach mogą jeszcze występować utrudnienia".
@gutek W niektórych lokalizacjach mogą jeszcze występować utrudnienia. Zalecamy restart urządzeń.
— Orange Polska (@Orange_Polska) 8 lipca 2016
Zobacz: Rada Języka Polskiego: studia nie wystarczą, żeby zrozumieć umowy z operatorami komórkowymi
Autor: ToL//bgr/ag / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock