Tony Housh, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce, zwrócił się w piśmie do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witolda Kołodziejskiego o wsparcie w rozwiązaniu problemu jednej z firm członkowskich, to jest TVN Grupa Discovery, dotyczącego "impasu w wydaniu decyzji o przedłużeniu koncesji na polskim rynku mediów tym razem dla stacji TVN7".
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po raz kolejny nie rozstrzygnęła w czwartek sprawy przedłużenia koncesji dla TVN7. Stacja złożyła wniosek w tej sprawie ponad rok temu, nadawca spełnia wszystkie warunki.
Widzowie mogą wyrazić solidarność z kanałem, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji.
Napisz w obronie TVN7: SKARGI@KRRIT.GOV.PL
Amerykańska Izba Handlowa w Polsce o wstrzymaniu koncesji dla TVN7
"W związku ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia dotychczasowej koncesji w dniu 25 lutego 2022 r., właściciel TVN7 wystąpił z wnioskiem do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przedłużenie praw do nadawania tego kanału. Mimo spełnienia wszystkich niezbędnych warunków formalnych i złożenia wniosku z dużym wyprzedzeniem – tj. 23 grudnia 2020 r., ponad rok przed wygaśnięciem obecnej koncesji – regulator nadal nie wydał decyzji o jej przedłużeniu" - napisał Tony Housh.
Dodał, że "według KRRiT powodem są wątpliwości, co do przestrzegania przez TVN/Discovery art. 35 ustawy o radiofonii i telewizji, który reguluje zakres własności zagranicznej nad podmiotem medialnym".
"Należy jednak podkreślić, iż niniejszy przepis nie dotyczy jednak podmiotów zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej, stacja TVN7 należy do spółki zarejestrowanej w Holandii, Polish Television Holding BV, w związku z powyższym spełnia wszystkie warunki formalne. Należy podkreślić, iż w tym samym stanie prawnym został rozpatrzony wniosek dla TVN24, który zakończył się przedłużeniem koncesji" - przypomniał prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
"Mając na uwadze powyższe, wyrażamy głęboką nadzieję, że koncesja zostanie wydana, niemniej jednak prosimy Pana Przewodniczącego o pomoc w rozwiązaniu przedłużającego się procedowania wniosku i w jak najszybszym wydaniu decyzji. Należy podkreślić, iż niniejszy stan sprawy – w związku ze zbliżającym się upływem terminu bieżącej koncesji – wywołuje nasze głębokie zaniepokojenie, co do dalszej możliwości działania TVN7. Sam proces w wydaniu koncesji a w szczególności jego wynik jest i będzie szeroko obserwowany przez środowisko inwestorów zagranicznych i uważamy, że może wywrzeć znaczący wpływ na dalsze decyzje inwestycyjne w Polsce" - podkreślił Tony Housh w piśmie do przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego.
Kampania informacyjna, widzowie mogą zwracać się do KRRiT
TVN7 to jedna z największych, najbardziej rozpoznawalnych i lubianych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 procent widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny. W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70 procent całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5 procent przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
W związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym TVN7 rozpoczęła się kampania informacyjna. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: fakty