Produkcja, sprzedaż oraz obsługa klienta - to właśnie w tych kategoriach pojawiło się najwięcej internetowych ofert pracy w sierpniu. Jak wynika z analiz serwisu rekrutacyjnego, pracodawcy częściej wolą skontaktować się bezpośrednio z upatrzonym kandydatem, niż dawać ogłoszenie.
Jak wynika z analiz serwisu rekrutacyjnego GoldenLine, w sierpniu 2017 roku pracodawcy zamieścili w nim ponad 10,6 tys. ogłoszeń. Zdecydowana większość z nich została skierowana do kandydatów zamieszkujących Mazowsze. Dużo pojawiło się także w województwach dolnośląskim, wielkopolskim, śląskim i małopolskim.
W największej liczbie ofert mogły natomiast wybierać osoby chętne do pracy w obszarze produkcja - skierowanych było do nich 19 procent ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: sprzedaż (13 procent), obsługa klienta/call center (12 procent), finanse/ekonomia (9 procent), budownictwo/geodezja (7 procent) oraz informatyka/programowanie (6 procent).
Metody rekrutacji
Jak wskazują eksperci GoldenLine, rynek pracownika coraz częściej wymusza na pracodawcach znalezienie nowych ścieżek pozyskiwania kandydatów. Dlatego coraz częściej kandydaci otrzymują wiadomość od rekrutera - w ten sposób skontaktowali się z ponad 57,5 tys. kandydatów.
Najwięcej, bo 19 procent spośród nich miało zaznaczoną specjalizację IT - rozwój oprogramowania. Na drugim miejscu uplasowali się kandydaci z zaznaczoną specjalizacją finanse/ekonomia - 11 procent osób, zaś na trzecim - ze specjalizacją inżynieria i sprzedaż - 10 procent.
W sierpniu 2017 roku najwięcej ofert otrzymali kandydaci pomiędzy 27 a 35 rokiem życia. Stanowili oni 54 procent wszystkich, do których odezwali się pracodawcy. Na drugim miejscu znalazły się osoby w wieku 36-45 - 23 procent, na trzecim miejscu zaś osoby pomiędzy 18 a 26 rokiem życia - 15 procent. Jak wskazano w raporcie, niezmiennie od kilku miesięcy wiadomość od rekrutera najczęściej otrzymują osoby zamieszkałe w województwie mazowieckim (25 procent), śląskim (14 procent), dolnośląskim (12 procent), wielkopolskim (10 procent) oraz małopolskim (9 procent).
Cenne kompetencje
Z analiz serwisu rekrutacyjnego wynika, że większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kategorii B.
Pozostałe często występujące umiejętności to między innymi znajomość języka programowania JavaScript, programu AutoCad, a także znajomość języka SQL. Istotną rolę odgrywały również takie kompetencje, jak project management, znajomość scrum (struktura wytwarzania produktów i zarządzania procesami), zarządzanie zespołem czy negocjacje. Dla rekruterów istotna jest również znajomość języka obcego. Wśród osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 51 procent włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym. Innym często występującym językiem jest język niemiecki(20 procent) oraz rosyjski (7 procent).
Autor: mb/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock