Stawiamy na lokalny kontent, który jest bliski widzom, odzwierciedla ich świat - powiedziała podczas konferencji Impact'21 prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA Kasia Kieli. Dodała, że najlepszym przykładem jest serwis player.pl, gdzie najchętniej oglądane są produkcje z naszego kraju.
- Żyjemy w erze wideo, według mnie, według tego, co mówią na rynku - powiedziała Katarzyna Kieli.
"Discovery jest szczególną firmą"
- Discovery jest szczególną firmą, jesteśmy drugim największym nadawcą telewizyjnym w Europie, nasza strategia różni się bardzo zasadniczo od dużych, wielkich graczy, globalnych - oceniła.
- Stawiamy na lokalny kontent, który jest bliski widzom, odzwierciedla ich emocje i świat, kontent amerykański jest tylko dodatkiem. Najlepszym dowodem tego jest player.pl, gdzie najchętniej oglądane produkcje są z Polski, 100 proc. najchętniej oglądanych produkcji jest wyprodukowanych tutaj, w Polsce - mówiła.
- Inwestujemy więcej w produkcje polskie niż w 2017 roku i chociażby na poziomie seriali fabularnych, takich jak "Chyłka" - podkreśliła.
Dodała, że "Chyłka", według badan JustWatch, była najchętniej oglądanym programem w ofertach streamingowych na polskim rynku, wyprzedzając międzynarodowy hit "Gambit królowej".
Katarzyna Kieli była też pytana o to, czy polskie produkcje mogą osiągnąć sukces wśród zagranicznej widowni. - Mamy przykład naszych produkcji, które znalazły się na Netflixie, np. produkcja TVN "365 dni", która była jednym z hitów na tej platformie - podkreślała.
- Także eksperymentujemy z kontentem Discovery. Od początku roku wystartowaliśmy z globalną platformą Discovery+, która też jest komplementarną platformą do wielkich platform światowych, jak Netflix czy Disney. My funkcjonujemy na zupełnym rynku gatunku telewizyjnego czy kontentowego. Wszyscy oni się ścigają w jednym gatunku filmów czy seriali fabularnych. Discovery+ jest zdecydowanie nastawiony na kontent niefabularny, tak zwany real-life entertainment - tłumaczyła.
Dynamiczny rozwój e-commerce
Podczas panelu "Cyfrowa przyszłość polskich firm: jak konkurować z globalnymi graczami?" na temat rozwoju sprzedaży za pomocą e-commerce mówił natomiast prezes InPostu Rafał Brzoska.
- Już dzisiaj widzimy, że o ile lockdown luzuje się w wielu krajach Europy Zachodniej, tam e-commerce hamuje, to jednocześnie w Polsce hamuje w o wiele mniejszym stopniu. To oznacza dla mnie jednoznacznie, że polski e-commerce będzie bardzo szybko gonił czołówkę - ocenił.
Z kolei Krzysztof Krawczyk z CVC Capital Partners mówił o cyfryzacji biznesu.
- Bardzo często skupiamy się na tej technologicznej emanacji, podczas gdy za cyfryzacją musi stać uzasadnienie biznesowe. Dostęp do najlepszych technologii jest superistotny, aby uzyskać inspirację, to jest coś, od czego my zawsze wychodzimy, współpracując z naszymi spółkami portfelowymi - powiedział Krzysztof Krawczyk z CVC Capital Partners.
Natomiast prezes Asseco Poland Adam Góral odniósł się do wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w poszczególnych sektorach gospodarki.
- Jaką sytuację mamy w poszczególnych sektorach? Jeżeli chodzi o e-commerce i bankowość, to informacje są faktycznie klientocentryczne, te sektory będą miały szybko korzyści z wykorzystania artificial intelligence. Służba zdrowia, przedsiębiorstwa, systemy związane z administracją publiczną są na etapie ciągłej pracy, muszą one przyspieszyć nad integracją informacji - powiedział Adam Góral.
Źródło: TVN24 Biznes