2021 rok zaczął się wyśmienicie, jeśli chodzi o wyniki oglądalności TVN24 w grupie ogólnej. Stacja należąca do amerykańskiej grupy Discovery w styczniu była liderem spośród kanałów informacyjnych - z udziałem w rynku na poziomie 4,68 procent. Dla porównania w styczniu 2020 roku było to 4,24 procent. TVN24 BiS znalazł się w styczniu 2021 roku na czwartym miejscu z udziałem 0,44 proc.
W styczniu 2021 roku, przy wyniku TVN24 na poziomie 4,68 proc., konkurencyjne stacje - TVP Info i Polsat News - osiągnęły udziały w wysokości odpowiednio 3,55 proc. i 1,89 proc. Przy czym TVP Info to naziemna telewizja z 99,5 proc. zasięgiem, a TVN24 dociera do ok. 60 proc. gospodarstw domowych. Czwarte miejsce przypadło TVN24 BiS - 0,44 proc.
Zarówno TVN24, jak i TVN24 BiS, poprawiły wyniki pod względem udziału w rynku w porównaniu ze styczniem 2020 roku. Rok temu stacja TVN24 miała 4,24 proc., a TVN24 BiS - 0,41 proc.
Pod względem oglądalności w styczniu 2021 roku w grupie wiekowej 16-49 TVN24 również wiodła prym wśród stacji informacyjnych - 3,05 proc. udziału w rynku. Druga pozycja przypadła TVP Info - 1,55 proc., trzecia Polsat News - 1,53 proc. Na czwartym miejscu znalazła się stacja TVN24 BiS - 0,30 proc.
Jeśli chodzi o wydania premierowe i specjalne programów informacyjnych to w styczniu 2021 roku najchętniej oglądane były "Fakty" TVN, które na antenach TVN i TVN24 BiS miały średnio 22,8 proc. udziału w rynku. W styczniu 2020 roku było to 22,6 proc.
"Fakty" TVN wyprzedziły w styczniu Wiadomości (TVP1 i TVP Info) - 21,5 proc. oraz Wydarzenia (Polsat i Polsat News) - 14,9 proc.
W grupie wiekowej 16-49 wynik "Faktów" TVN był jeszcze lepszy i wyniósł 24,4 proc. (w styczniu 2020 roku było 23,1 proc.). Drugie w tej grupie Wydarzenia osiągnęły 16,7 proc., a trzecie Wiadomości - 12,9 proc.
Dane pochodzą od Nielsen Television Audience Measurement.
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24