W marcu 2016 roku "Fakty" TVN były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce wśród widzów w wieku 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które cytuje serwis branżowy Wirtualne Media. Dobry miesiąc pozwolił także na wyprzedzenie "Wiadomości" TVP w grupie 4+. Konkurencyjny serwis stracił w skali roku, aż 644,3 tys. widzów.
W grupie +4 liderem pozostaje "Teleexpress", który oglądało średnio 3,5 mln osób i był to wynik tylko nieznacznie lepszy (niecałe 40 tys. widzów) od "Faktów" TVN.
W marcu "Fakty" TVN przyciągały przed telewizory średnio 3,47 mln widzów (3,31 mln na TVN i 156 tys. na TVN24 BiS). Udział w rynku wyniósł 24,75 proc. w grupie 4+ i 23,71 proc. w grupie 16-49.
Rok wcześniej program - nadawany wówczas na trzech kanałach (TVN, TVN24 i TVN24 BiS) - oglądało 3,88 mln osób, a jego udział wynosił odpowiednio 26,62 proc. oraz 26,28 proc.
"Wiadomości" z dużą stratą
Z kolei "Wiadomości" w TVP1 w marcu br. oglądało średnio 3,2 mln osób przy udziale wynoszącym 21,38 proc. w grupie widzów 4+ i 14,53 proc. w grupie widzów 16-49.
To o ponad 644,3 tys. widzów (16,77 proc.) mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas program gromadził przed telewizorami 3,84 mln osób, a jego udział wynosił odpowiednio 24,61 proc. i 17,68 proc.
Od 12 stycznia, po wejściu w życie ustawy o mediach publicznych i zmianie władz w TVP, "Wiadomościami" kieruje Marzena Paczuska, która zastąpiła Piotra Kraśkę. Nowe władze pożegnały dotychczasowych prowadzących: oprócz Kraśki także Beatę Tadlę i Dianę Rudnik. Zamiast nich pojawili się Danuta Holecka i Michał Adamczyk.
"Wydarzenia" w Polsacie zebrały w marcu br. średnią widownię wynoszącą 2,43 mln osób, a udział w rynku wyniósł 17,77 proc. w grupie wszystkich widzów i 20,40 proc. w grupie 16-49. W analogicznym okresie przed rokiem "Wydarzenia" oglądało średnio 2,63 mln widzów.
TVN24 liderem
W marcu na pierwszą pozycję oglądalności wśród stacji tematycznych awansował TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,69 proc. w grupie 4+. W porównaniu do marca ub.r. zwiększył się on o 30,39 proc. Udział w grupie wiekowej 16-49 wyniósł 2,36 proc.
Na drugą lokatę spadło natomiast TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,01 proc. dla grupy 4+ oraz 1,25 proc. dla grupy komercyjnej.
Zmiany zaszły także na ostatnim miejscu podium, z którego spadło TVP Seriale na rzecz TTV.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl, Wirtualne Media