Facebook ogłosił w środę, że będzie pomagać małym firmom w promowaniu swej działalności na portalu społecznościowym. Jednocześnie poinformowano, że swoje konta na Facebooku ma obecnie ok. 40 mln małych przedsiębiorstw; w czerwcu 2014 r, było ich 30 mln.
Przedstawiciele koncernu podkreślają, że z tej liczby zaledwie 2 mln firm zainwestowało w reklamę na portalu. Mimo tego dyrektor Facebooka ds. małego biznesu w Ameryce Północnej Johnatan Czaja zwrócił uwagę, że tworzenie profili to nie tylko sposób na łatwe dotarcie z ofertą do klientów. - Zaistnienie na Facebooku jest samo w sobie poważnym kapitałem - ocenił Czaja.
Na razie nie w Polsce
Koncern zapowiedział, że będzie w najbliższym czasie organizować spotkania dla przedstawicieli małego biznesu w różnych miastach Stanów Zjednoczonych. Jednocześnie zapewnia, że przedsiębiorcy obecni na portalu dostaną możliwość bezpośredniego kontaktu z działem obsługi klienta za pomocą specjalnego czata. Ma to być odpowiedź Facebooka na apele przedsiębiorców z całego świata.
Wsparcie będzie dostępne w najbliższych miesiącach dla użytkowników z USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W kolejnych miesiącach planowane jest rozszerzenie usługi na inne państwa.
Do tej pory wszelkie sprawy techniczne czy reklamacje na działanie usług reklamowych trzeba było zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com