Pepco spodziewa się debiutu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych 26 maja tego roku. Cena akcji została ustalona na 40 złotych za sztukę.
Spółka poinformowała w komunikacie, że ostateczna liczba akcji oferowanych w ramach pierwszej oferty publicznej wynosi 80.388.350. Biorąc pod uwagę cenę akcji oferowanych, szacowana kapitalizacja spółki wyniesie 23 mld zł.
Liczba oferowanych akcji może zostać zwiększona do 92.446.602 w ramach opcji dodatkowego przydziału.
Pepco podało, że wpływy brutto ze sprzedaży akcji wynieść mają około 3,2 mld zł.
"Z dumą zmierzamy na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie przeprowadzając największą ofertę publiczną akcji w tym roku, dołączając jednocześnie do grona największych spółek notowanych w Warszawie" - powiedział, cytowany w komunikacie, Andy Bond, Dyrektor Generalny Pepco Group.
Wcześniej telewizja Sky News zapowiadała wejście Pepco na giełdę jako największy debiut - tzw. IPO (ang. Initial Public Offering - pierwsza oferta publiczna) - na GPW w 2021 roku.
Pepco zadebiutuje na giełdzie
Inwestorom indywidualnym przydzielonych zostanie 2,5 mln akcji sprzedawanych, czyli 3,1 proc. sprzedawanych w ramach oferty, zaś inwestorom instytucjonalnych przydzielonych zostanie pozostałe 77,9 mln akcji.
Równolegle do oferty, Pepco Holdco Limited, którego właścicielem jest południowoafrykańska firma Steinhoff International Holdings, zaoferował w ofercie publicznej niewymagającej sporządzenia prospektu dodatkowe 23.111.650 istniejących akcji wybranym podmiotom finansującym, z którymi zawarł umowy dotyczące finansowania, w celu uzyskania dodatkowych wpływów brutto w wysokości około 0,9 mld złotych.
Przewidywany przez spółkę dzień debiutu na GPW 26 maja 2021 roku, "albo termin zbliżony".
W wolnym obrocie znajdą się akcje reprezentujące 20,1 proc. kapitału zakładowego spółki, o rynkowej wartości około 1 mld euro, w tym akcje sprzedane w wykonaniu opcji dodatkowego przydziału i akcje objęte przez podmioty finansujące.
Największe sieci handlowe
Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland, obejmującą 3246 sklepów w 16 krajach (według stanu na 31 marca 2021 roku).
Największą firmą handlową w Polsce pod względem przychodów jest Jeronimo Martins, czyli właściciel Biedronki – wynika z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów. Przychody JM wyniosły w 2019 roku 55,7 mld złotych. Podium uzupełniły Lidl (18,5 mld zł) i spółka Eurocash (należą do niej takie marki jak Groszek czy abc) z przychodami na poziomie 16,2 mld zł.
Na czwartym miejscu największych firm handlowych znalazł się Auchan. W tym przypadku przychody za ubiegły rok wyniosły niemal 11,5 mld zł.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: Tesco z przychodem ok. 10,6 mld złotych, Kaufland - 9,7 mld złotych, Carrefour - 9,6 mld złotych, Rossmann - 8,8 mld złotych, Żabka - 8,6 mld złotych, Dino - ok. 7,9 mld złotych i Euro Net (właściciel sieci RTV Euro AGD) - 7,5 mld złotych.
Dane za 2020 rok nie zostały jeszcze opublikowane.
Źródło: PAP, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe