W całej Polsce wystąpiły w czwartek problemy z wypłatą pieniędzy z bankomatów sieci Euronet. Informowali o tym sami klienci, komunikat wydał także operator maszyn. "W związku z awariami w kilku bankach, po godzinie 15 wystąpiły czasowe problemy z realizacją transakcji w sieci Euronet" - napisała w oświadczeniu. Firma zapewnia, że od godz. 17.00 problemy już nie występują.
"Od godz. 17.00 transakcje są realizowane i bankomaty sieci Euronet działają prawidłowo. Nieudane transakcje są procesowane zwrotnie zgodnie z zasadami organizacji płatniczych" - czytamy w komunikacie przesłanym tvn24bis.pl i opublikowanym na profilu społecznościowym Euronet Polska.
Do awarii odniósł się wcześniej mBank. W komunikacie zamieszczonym na stronie banku poinformowano, że "zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 roku)". Powołując się na informacje otrzymane od operatora maszyn, mBank podkreślił przy tym, że "wszelkie transakcje powinny być realizowane bez przeszkód".
Problemy z wypłatą
Informację o problemach z wypłatą pieniędzy z bankomatów Euronet otrzymaliśmy na Kontakt 24. Pisali o tym również sami internauci w komentarzach na stronie Euronetu na Facebooku.
"(...) w jednym bankomacie próbowałam wyjąć 100pln, w drugim 100pln a w trzecim 50!!!! Kasa z konta zniknęła (...)" - mogliśmy przeczytać w jednym z komentarzy. "Bankomat (...) najpierw bardzo długo przetwarzał moją transakcję, po czym poinformował, że nie może ona zostać zrealizowana. Po wejściu na konto okazało się, że pieniądze zostały pobrane, co nie jest prawdą" - informował inny z klientów.
Do awarii szybko odniósł się m.in. mBank. W komunikacie zamieszczonym na stronie banku poproszono klientów o skorzystanie z innych sieci, m.in. PlanetCash czy bankomatów BZWBK.
Komunikat Credit Agricole
Przypomnijmy, że w najbliższych dniach utrudnienia czekają na klientów Credit Agricole Bank Polska. Jak poinformował bank, "w piątek (11 listopada) od godz. 22:00 do niedzieli (13 listopada) do godz. 23:59 nie będzie możliwe korzystanie z naszych serwisów: telefonicznego, internetowego oraz mobilnego CA24".
Niedogodności wynikają z prac prowadzonych przez Krajową Izbę Rozliczeniową, a także z prac modernizacyjnych w systemach banku. "Transakcje kartami płatniczymi (płatności, wypłaty gotówki z bankomatów) powinny być w pełni dostępne" - dodano.
Autor: mb//ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock