SMS-y zachęcające do udziału w konkursie muszą jasno, rzetelnie i wyraźnie informować, kto jest jego organizatorem, jakie są jego zasady i z jakimi kosztami się wiąże - podkreśla w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszystko z powodu orzeczenia Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potwierdził decyzję Urzędu ws. kary dla firmy CT Creative Team za konkurs Quiz Wiedzowy.
UOKiK w 2013 roku zakwestionował treści reklamowe wysyłane do konsumentów w związku z konkursem "Quiz Wiedzowy", który został zorganizowany przez CT Creative Team. Konkurs trwał od listopada 2010 do grudnia 2011 r. "Postępowanie Urzędu wykazało, że konsumenci otrzymywali np. SMS-y o treści: "I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę o grze o 100 tys. zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064!’WOW! GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl" lub "WLASCICIEL NUMERU PROSZONY O PILNE WYSLANIE ZA DARMO 1SMSa o tresci KASA na nr 8064 CZEKA NAGRODA GWRANTOWANA w GRZE o 100 tys. zł!www.SMSQuiz.pl" - pisze UOKiK. I dodaje: "W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMS-a oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMS-ów oraz organizatorze konkursu".
Kara i odwołanie
Urząd nałożył na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości ponad 141 tys. zł, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten jednak zgodził się z zarzutami Urzędu oraz z nałożoną karą finansową - informuje UOKiK.
Autor: mn//bgr / Źródło: tvn24bis.pl