800 firm, w kt贸rych pracuje ok. 100 tysi臋cy os贸b, mo偶e wpa艣膰 w k艂opoty, je艣li zbankrutuj膮 stocznie - donosi "Gazeta Prawna". Dotyczy to nie tylko polskich przedsi臋biorstw.
Wed艂ug dziennika, problem stoczni, to nie tylko k艂opot polskich firm, ale tak偶e jej importer贸w. Na przyk艂ad w gdy艅skiej stoczni dostawy z importu stanowi膮 ok. 40-47 proc. koszt贸w zaopatrzenia, podobnie jest w Szczecinie.
Upad艂o艣膰 stoczni mog艂aby np. powa偶nie zaszkodzi膰 zak艂adom H.Cegielskiego w Poznaniu, kt贸re s膮 dostawc膮 silnik贸w dla statk贸w. W tym roku fabryka chce ich sprzeda膰 27, z czego 14 polskim stoczniom. Obawy mog膮 mie膰 bydgoskie zak艂ady Famor (produkuj膮 m.in. sprz臋t nawigacyjny i sygnalizacyjny), kt贸rych 60 proc. przychod贸w to zam贸wienia stoczni.
"Gazeta Prawna" przypomina, 偶e do 5 sierpnia resort Skarbu czeka na nowe oferty od inwestor贸w zainteresowanych prywatyzacj膮 stoczni w Gdyni i Szczecinie. (CZYTAJ WI臉CEJ) Do 12 wrze艣nia rz膮d ma przedstawi膰 Komisji Europejskiej plany restrukturyzacji polskich stoczni. (CZYTAJ WI臉CEJ) Je艣li komisja je odrzuci, stocznie b臋d膮 musia艂y zwr贸ci膰 ok. 1,3 mld euro pomocy publicznej.
殴r贸d艂o: PAP, tvn24.pl
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽TVN24