We wrześniu 2011 r. Telewizja TVN po raz pierwszy w historii była najchętniej oglądaną stacją w Polsce we wszystkich grupach docelowych i jedyną z dużych stacji, która poprawiła wyniki oglądalności. Tym samym TVP 1 nie jest już liderem na rynku.
Udział TVN - biorąc pod uwagę wszystkich oglądających telewizję - wyniósł 16,9 proc. (we wrześniu 2010 było to 16,4 proc.). Jedynka miała 16 proc. (18,3 proc.), Polsat 14,6 proc. (14,8 proc.), a Dwójka – 12,4 proc. (14,3 proc.). TVN – tak jak w 2010 – był też we wrześniu liderem w grupie komercyjnej 16-49, w której jego udział wyniósł 17,8 proc. (17,4 proc. rok temu). Drugi był Polsat – 16,3 proc. (17,4 proc.), a dalej Jedynka – 12,3 proc. (14,4 proc.) i Dwójka – 11 proc. (13,6 proc.). W obu grupach we wrześniu zyskał tylko TVN.
– Cieszymy się, że widzowie doceniają nasze starania. Ważne dla nas jest przede wszystkim to, że poprawiamy wyniki w atrakcyjnej dla reklamodawców grupie widzów, o którą toczy się najbardziej zacięta walka wśród nadawców. Większy udział w tak trudnym i coraz bardziej konkurencyjnym rynku telewizyjnym to naprawdę powód do dumy, tym bardziej jeśli zawdzięczamy go przede wszystkim naszym własnym programom, a nie zakupionym filmom i serialom. To potwierdza słuszność naszych strategicznych wyborów i daje nadzieję na utrzymanie dominującej pozycji w przyszłości – powiedział Bogdan Czaja, Zastępca Dyrektora Programowego TVN.
Mocna jesień
Rekordowe wyniki kanał TVN zawdzięcza jesiennej ramówce, na którą składają się największe formaty rozrywkowe, kontynuacje najbardziej popularnych programów i seriali oraz główny serwis informacyjny. We wrześniu czwarta edycja naszego programu rozrywkowego "Mam Talent!" została bardzo dobrze przyjęta przez polską publiczność, przyciągając przed telewizory do 4,7 mln widzów oraz odnotowując średni udział w rynku na poziomie 32,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej.
Z kolei 13. edycję programu rozrywkowego "Taniec z Gwiazdami" oglądało do 4,3 mln widzów. Program odnotował udział w rynku na poziomie 22,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej. Doskonałe wyniki odnotowała także druga edycja programu rozrywkowego Top Model. Zostań modelką, przyciągając przed odbiorniki telewizyjne do 2,9 mln widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 26,2 proc. w komercyjnej grupie docelowej.
Wielką popularnością cieszył się we wrześniu także drugi sezon serialu "Przepis na życie", który zgromadził przed telewizorami do 3,1 mln widzów, ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 25 proc. Świetne wyniki uzyskał także nasz kulinarny reality show "Ugotowani" z oglądalnością na poziomie 21,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej i widownią do 2 mln.
Oglądane "Fakty"
Nasz główny serwis informacyjny "Fakty" również osiągnął doskonałe rezultaty, przyciągając we wrześniu do 4,3 milionów widzów. Ze średnim miesięcznym udziałem w (grupie 16-49) na poziomie 29,8 proc., wyprzedził swojego głównego konkurenta "Wiadomości" TVP (23,9 proc.).
Serial kryminalny "W-11 Wydział Śledczy" przyciągał do 3,5 mln widzów, a jego średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej wyniósł 14,8 proc. Program publicystyczny "Uwaga!" oglądało do 3,4 mln widzów, serial obyczajowy "Na Wspólnej" ok. 3,4 mln widzów. We wrześniu 2011 r. dziewięć spośród dziesięciu programów cieszących się największą popularnością w kanale TVN stanowiły produkcje lokalne.
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: tvn