W ostatni weekend telewizja TVN odnotowała bardzo wysokie wyniki oglądalności swoich dwóch czołowych programów – „Mam talent!” i „Taniec z gwiazdami”.
W sobotę 29 listopada wyemitowany został finałowy odcinek programu „Mam talent!” – pierwszego w polskiej telewizji konkursu talentów. Zwycięzcą okazał się duet akrobatów z zespołu Melkart Ball. Finał „Mam talent!” oglądało na żywo 5,6 mln widzów, co dało TVN 53,2 proc. udziału w rynku w grupie docelowej kanału (16-49 lat, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców) i 43,6 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat).
Nadany w niedzielę 30 listopada finał 8. edycji „Tańca z gwiazdami” cieszył się nie mniejszą popularnością. Zwycięstwo aktorki Agaty Kuleszy śledziło na żywo 5,3 mln widzów, dzięki czemu udział TVN w jego grupie docelowej wyniósł 39,9 proc., a w komercyjnej – 29,5 proc.
Oba programy wrócą na antenę w 2009 roku.
Lider w czasie największej oglądalności
W całym sezonie jesiennym (wrzesień – listopad) kanał TVN odnotował wysokie wyniki oglądalności, deklasując rywali we wszystkich ważnych kategoriach oraz zwiększając udziały w rynku w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku.
TVN osiągnął doskonałe wyniki oglądalności pomimo, że dociera jedynie do 87 proc. polskich gospodarstw domowych, w odróżnieniu od prawie pełnego zasięgu technicznego pozostałych 3 głównych kanałów telewizyjnych w Polsce - TVP1 TVP2 i Polsat.
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) w peak time (godziny 18:00-23:00) w sezonie jesiennym
W komercyjnej grupie docelowej kanał TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym spośród 4 największych kanałów w Polsce oraz jedynym, który umocnił swoją pozycję na rynku.
TVN: 22,6 proc. (21,4 proc. w 2007) Polsat: 19,0 proc. (21,0 proc w 2007) TVP1: 18,8 proc. (20,1 proc. w 2007) TVP2: 16,8 proc. (17,0 proc. w 2007)
Udział w grupie docelowej TVN (16-49 lat, miasta pow. 100 000) w peak time
Kanał TVN odnotował rewelacyjne wyniki oglądalności w swojej grupie docelowej, dublując wyniki osiągnięte przez swoich rywali.
TVN: 29,1 proc. (27,8 proc. w 2007) Polsat: 16,5 proc. (18,1 proc w 2007) TVP1: 14,0 proc. (14,3 proc. w 2007) TVP2: 13,0 proc. (12,8 proc. w 2007)
Źródło: AGB Nielsen Media Research
Źródło: TVN24, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP