Prostsze, bardziej nowoczesne i dynamiczne - tak ma wyglądać nowe logo Skody, które już wkrótce zacznie pojawiać się na autach. Nowy logotyp na podstawie relacji uczestników zamkniętej konferencji dla dealerów samochodowych z całego świata zrekonstruowali dziennikarze internetowego wydania czeskiego dziennika "Lidove noviny".
Konferencja czeskich zakładów motoryzacyjnych Skoda Auto, części niemieckiej Volkswagen Group, odbyła się 10 lutego za zamkniętym drzwiami. Oficjalnie nikt jeszcze nie pokazał nowego znaku firmowego. Skoda pisemnie zobowiązała uczestników konferencji do milczenia pod groźbą wysokiej kary.
- Nowe logo rzeczywiście jest bardziej dynamiczne i w wydaniu chromowanym bardziej eleganckie. Wobec dotychczasowego jest o klasę wyżej - twierdzi jeden z uczestniczących w konferencji dealerów, cytowany przez media w Czechach.
Nowoczesność i tradycja
Znak firmowy ma być prostszy od tego znanego dotychczas. Podobnie jak obecny przedstawia wpisaną w okrąg skrzydlatą strzałę, ale różni się barwą i tłem. Strzała na nowym będzie srebrna, a nie zielona, i znajdzie się na czarnej, a nie białej powierzchni. Zniknie również napis Skoda Auto.
Zielona strzała Skody wciąż jednak pojawiać się będzie na prezentacjach, w prospektach i dokumentach firmowych.
Historia logo Skody wiąże się z podróżami założyciela firmy Emila Szkody po Ameryce Północnej XIX wieku, gdy jego przewodnikiem był Indianin. Strzała symbolizuje szybkość, postęp i wolność. Wartość samego znaku firmowego wycenia się na kilka miliardów koron (kilkaset milionów złotych).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl