Kryzys gospodarczy na Półwyspie Iberyjskim pomaga naszym producentom. Hiszpanie polubili niskie ceny polskich produktów - pisze środowy "Puls Biznesu".
- Polska notuje ostatnio dobrą passę w relacjach gospodarczych z Hiszpanią. W kilka miesięcy przeszła z deficytu we wzajemnych obrotach handlowych do sporej nadwyżki - 182 mln euro po I kwartale tego roku - mówi Stefan Assanowicz, prezes Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej i firmy Rubau Polska.
Dwa powody
Wydaje się, że powody ekspansji naszych producentów na Półwyspie Iberyjskim są przede wszystkim dwa. Po pierwsze, wiele wyjaśnia termin "reorientacja geograficzna" naszej sprzedaży zagranicznej.
Od kilku kwartałów widać, że polscy producenci zdecydowanie odważniej przecierają nowe szlaki handlowe.
Po drugie, w wejściu do Hiszpanii polskim eksporterom prawdopodobnie pomaga też kryzys na tym rynku. Przez ostatnie dwa lata PKB Hiszpanii spadał, a bezrobocie sięgnęło 26 proc.
Szukając oszczędności, Hiszpanie coraz chętniej wybierają tańsze produkty, a to domena polskich producentów.
Autor: mn/klim/ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu