Wartość polskiego rynku reklamy internetowej w 2010 r. wyniosła około 1 578 mln zł - takie dane wynikają z raportu przegotowanego przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie IAB Polska. Oznacza to wzrost o 17 procent w stosunku do poprzedniego roku.
Dane raportu IAB AdEx omawianego przez portal wirtualnemedia.pl pokazują, że najsłabszy wzrost odnotowano w I kwartale, gdy wyniósł on jedynie 8 procent. W II kwartale wzrost wynosił już 20 proc., zaś w trzecim aż 24 proc (w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009). Kwartał IV to wzrost 10-procentowy.
W 2010 r. 45 proc. wartości rynku reklamy internetowej przypadało na reklamy graficzne. Na marketing w wyszukiwarkach (SEM) przypadło 30 proc. rynku, a na ogłoszenia - 17 proc. Udział reklamy rozsyłanej e-mailami utrzymuje się na poziomie 6 proc. Ponad dwukrotnie wzrósł udział reklamy wideo – z 1 do 2,2 proc.
Aż 39 procent wydatków reklamowych przynoszą branże finanse, telekomunikacja oraz motoryzacja.
Wcześniej swój raport na temat polskiego rynku reklamowego przedstawił dom mediowy Starlink. Według jego szacunków w roku 2010 wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 1032 mln zł, co oznacza wzrost o 23,2 proc.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu