Towary sygnowane nazwami własnymi sieci handlowych wypierają z półek markowe produkty - zauważa "Dziennik Gazeta Prawna". Dawniej te artykuły kojarzyły się z niższą ceną, ale jednocześnie złą jakością. Od pewnego czasu sytuacja jednak uległa zmianie.
Obecnie sieci hipermarketów zamawiają produkty u znanych producentów i dbają o ich dobry poziom. Stąd rosnąca popularność towarów sprzedawanych pod własną marką. Są dużo tańsze - różnica dochodzi nawet do 40 proc., a klient otrzymuje wysoką jakość produktu.
Każdy kij ma jednak dwa końce - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna". Taka polityka sieci handlowych prowadzi do wypierania z rynku polskich marek. Nasi producenci zaczynają się coraz bardziej obawiać o przyszłość swoich wyrobów, często znanych od wielu lat. Klienci bowiem bardziej zwracają uwagę na cenę, niż markę.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24