Firma wyda na pociągi 5,6 mld zł. Pod koniec 2015 r. 70 proc. pociągów PKP Intercity ma być nowych lub zmodernizowanych - pisze piątkowa "Rzeczpospolita".
Nie tylko Pendolino ma zahamować masowy odpływ pasażerów z dalekobieżnych połączeń kolejowych. Intercity inwestuje w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju.
Nowe wagony Intercity
W tym roku Intercity wprowadza na trasę Wrocław-Poznań-Inowrocław-Tczew-Gdynia 25 nowych wagonów. Na trasę Przemyśl-Szczecin już wjechało blisko 90 wagonów po gruntownej modernizacji. Kolejnych 138 wagonów trafi na tory do końca przyszłego roku. Do końca października przyszłego roku firma Stadler wraz z Newagiem dostarczy Intercity 20 pociągów typu Flirt. W tym samym terminie kolejnych 20 pociągów - składów typu Dart - wyprodukuje Pesa. Intercity zamówiło jeszcze dziesięć nowoczesnych spalinowych lokomotyw. Dzięki nim przewoźnik będzie miał możliwość uruchomienia połączeń tam, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane, np. w Bieszczady czy rejon Mazur. Magnesem dla pasażerów ma być także bezprzewodowy internet, który jest już w 12 pociągach. Do końca roku spółka chce mieć 300 wagonów z Wi-Fi. W kolejnym etapie ma się pojawić dostęp do filmów czy gier.
Autor: mn//km / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: PKP Intercity/Bartłomiej Banaszak