- Carlsberg Polska zanotował ok. 25-proc. wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku przy minimalnie dodatniej dynamice całego rynku piwa w Polsce - wynika z wypowiedzi dla agencji ISB wiceprezesa spółki Piotra Chęcielewskiego. Automatycznie nastąpił również wzrost zysku spółki, który rośnie w tempie dwucyfrowym.
- Branża w tym roku rośnie niewiele powyżej zera, ale my zanotowaliśmy wzrost o 25 proc. rok do roku. Jednak na znacznie większą dynamikę liczymy w przyszłym roku m. in. z powodu odbywających się w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej, których Carlsberg jest głównym sponsorem - powiedział agencji ISB Chęcielewski.
Branża w tym roku rośnie niewiele powyżej zera, ale my zanotowaliśmy wzrost o 25 proc. rok do roku. Jednak na znacznie większą dynamikę liczymy w przyszłym roku m. in. z powodu odbywających się w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej, których Carlsberg jest głównym sponsorem carlsberg
Klucze do sukcesu
- Zdecydowanie dominują nasze flagowe marki, a więc Carlsberg, Okocim, Harnaś i Kasztelan. Bardzo dobrze rozwija się również nasza współpraca z siecią Biedronka, w ramach której sprzedaż piwa wzrosła o 40 proc. rok do roku. W efekcie notujemy dwucyfrową poprawę wyników finansowych w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - dodał Chęcielewski
Prezes poinformował, że obecnie spółka nie planuje znaczących nakładów na inwestycje, wprowadzanie nowych marek czy akwizycje. Na razie skupia się na przygotowaniach do Euro2012 oraz akcjach promocyjnych. Jedną z nich jest podpisanie w ostatnich dniach 3-letniej umowy na sponsorowanie organizowanego przez Jerzego Owsiaka "Przystanku Woodstok".
Carlsberg Polska posiada w swoim portfelu marki Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast, Książ i Volt. Są one ważone w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. (ISB)
Źródło: ISB, bankier.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu