23 firmy i konsorcja są zainteresowane budową Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska - poinformowała GDDKiA. Łącznie ma powstać 18,5 km drogi ekspresowej, po trzy pasy ruchu. Koniec inwestycji planowany jest na 2019 rok.
Budowa została podzielona na trzy mniejsze części. Odcinek A o długości ok. 4,6 km ma objąć fragment od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa. Powstanie tam tunel pod Ursynowem.
Odcinek B od Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego ma mieć długość ok. 6,45 km i objęć też most przez Wisłę.
A odcinek C, o długości ok. 7,45 km, od Wału Miedzeszyńskiego do Trasy Lubelskiej i jego częścią ma być wybudowana estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Zakończenie prac w 2019 roku
Łącznie ma powstać 18,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, po trzy pasy ruchu. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2015-2019. To brakujące ogniwo połączenia autostrady A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.
Jak poinformowała rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, na odcinek A złożono 16 wniosków, na B – 15 wniosków a na C – 16 wniosków. Po analizie ofert część wykonawców zostanie zaproszonych do składania ofert.
- Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę nie tylko cena, ale również okres gwarancji - poinformowała Tarnowska.
Obwodnica powstanie kosztem S7
Jesienią do ruchu oddane zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała ok. 4 mld zł.
We wrześniu premier Donald Tusk ogłosił, że budowa obwodnicy Warszawy zostanie zakończona najdalej do 2019 r. Droga powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7.
Autor: ToL / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl