Wydaje się, że strona internetowa to dla firm standard. Ale jak się okazuje, ma ją tylko ok. 70 proc. polskich przedsiębiorstw. Jeszcze gorzej jest z mobilnymi stronami, dostępnymi np. na tablety i smartfony – pisze "Rzeczpospolita".
Bowiem aż 93 proc. małych i średnich przedsiębiorstw właśnie takiej mobilnej wersji strony nie posiada – wynika z badania firmy IT ActiveMobi, która przepytała 3 tys. przedsiębiorstw.
Nie lepiej jest też z serwisami społecznościowymi - w działalności gospodarczej wykorzystuje je tylko 16 proc. podmiotów, co daje trzeci od końca wynik w UE.
Co ciekawe, również największe przedsiębiorstwa ignorują taką możliwość dotarcia do klienta – mniej niż co dziesiąte jest dostępne mobilnie. Wybijają się zaś sklepy internetowe - co trzeci działa według mobilnych standardów, ale na tle Europy też wygląda to słabo – w innych państwach unijnych ten udział jest dwa razy większy.
Tymczasem technologiczna inwestycja nie jest aż tak wielka: aplikacja to wydatek od kilku tys. zł, na mobilną stronę wystarczy kilkaset złotych – zauważa "Rz".
Autor: //gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock