BBC musi zacisnąć pasa. Największa na świecie stacja radiowo-nadawcza planuje zamknąć dwie radiowe stacje, ograniczyć wydatki na ważne produkcje i o połowę zmniejszyć zawartość swojej strony internetowej. - Stawiamy na jakość, a nie na ilość - argumentują przedstawiciele Brytyjskiej Korporacji Nadawczej - donosi '"The Times".
Publiczna korporacja, utrzymująca się z produkcji własnych programów, abonamentu telewizyjnego oraz swoich przedsiębiorstw, postanowiła wprowadzić pewne oszczędności. Zamyka dwie radiowe stacje - 6 Music oraz Asian Network, o połowę zmniejsza stronę internetową, a także zastanawia się nad zamknięciem dwóch programów telewizyjnych BBC Switch i Blast!. Nie będzie już zamawiać tylu amerykańskich produkcji, co do tej pory. Zwiększy za to wydatki na prawa telewizyjne do imprez sportowych.
Jakość, nie ilość
Jak twierdzi Mark Thompson, dyrektor generalny cytowany przez "The Times", korporacja jest zbyt duża i musi postawić na jakość, a nie ilość, by móc konkurować z prywatnymi nadawcami.
Z tego powodu ograniczy m.in. zatrudnienie (w portalu internetowym bbc.co.uk liczba pracowników zmniejszy się o 25 procent).
Korporacja powstała w 1922 r. z inicjatywy grupy amatorów radia. W Wielkiej Brytanii - jako stacja publiczna - nie emituje reklam ani płatnych ogłoszeń firm czy instytucji. Jej część, BBC Worldwide, działa zaś na zasadach komercyjnych. W jej "dobytku" jest 10 stacji telewizyjnych, 11 stacji radiowych oraz 46 regionalnych.
Źródło: tvn24.pl, timesonline.co.uk
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia.org