Bez względu na to, czy przedzieramy się przez miejską dżunglę, czy krążymy po mniej uczęszczanych wiejskich drogach, chcemy, aby nasza podróż samochodem przebiegała komfortowo. Mazda CX-30 udowadnia, że możliwe jest połączenie obu tych światów.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Każdy z nas ceni sobie wygodę. Nic więc dziwnego, że pokochaliśmy crossovery. Po auta z tego segmentu Polacy sięgają coraz częściej. I nie jest to żadne zaskoczenie. Crossovery łączą w sobie zalety kompaktowych samochodów z funkcjonalnością klasycznych SUV-ów. Idealnie sprawdzają się w warunkach miejskich oraz podczas dalszych podróży. Zapytaj o ofertę na Mazdę CX-30>>
Kompaktowy SUV od Mazdy mocno wybija się na tle konkurentów i imponuje bardzo bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej. To, za co w innych autach trzeba dodatkowo dopłacać, tu znajdziemy w standardzie. Mamy więc m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, cyfrowe zegary, ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne) czy intuicyjną nawigację.
Bezpiecznie do celu
Mazda od dawna wyznaje filozofię Jinba-Ittai. Kierowca z samochodem mają tworzyć jedność, aby prowadzenie auta było czystą przyjemnością. Ma być nie tylko intuicyjnie, ale i bezpiecznie.
Mazda CX-30 oferuje wiele systemów, które pomogą nam pewnie dotrzeć do celu. W trakcie długich podróży sprawdzi się aktywny tempomat. Pomaga nie tylko w utrzymaniu stałej prędkości, a także zachowuje bezpieczną odległość do poprzedzającego pojazdu. W wersji podstawowej kompaktowego SUV-a Mazdy znajdziemy również system monitorowania martwego pola (BSM). Jest on pomocny w sprawdzaniu obszaru znajdującego się po obu stronach tylnej części samochodu, słabiej widocznego w lusterkach bocznych. BSM ostrzega kierowcę o obecności innych użytkowników drogi na sąsiadujących pasach ruchu.
W standardzie znajdziemy także system wykrywający znużenie kierowcy (Driver Attention Alert). Rozpoznaje on zmęczenie i zmniejszoną czujność osoby prowadzącej auto, a w razie potrzeby zachęca do zrobienia przerwy w podróży. System działa przy prędkościach od 65 do 140 km/h i wykorzystuje dane pochodzące z analizy stylu jazdy kierowcy.
Asystent w miejskiej dżungli
W ramach systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, będących elementem standardowego wyposażenia, znajdziemy rozwiązania, które sprawdzą się nie tylko w trakcie długich podróży. Już w podstawowej wersji Mazdy CX-30 zastosowano inteligentny system hamowania w ruchu miejskim (SCBS). Czujniki w samochodzie stale monitorują różnicę prędkości pomiędzy prowadzonym autem a drogowymi przeszkodami. Jeśli system wykryje, że zbliżamy się do innego samochodu zbyt szybko, układ hamulcowy zostanie wcześniej przygotowany, aby zminimalizować ryzyko kolizji. W razie konieczności system wykona hamowanie automatyczne.
W miejskiej dżungli przyda się także system rozpoznawania znaków drogowych, które łatwo przeoczyć przy wzmożonym ruchu. Ale to nie wszystko. Kompaktowy SUV Mazdy oferuje, bez dodatkowych dopłat, system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu, a także system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA). Ta ostatnia funkcja okazuje się niezwykle przydatna przy wyjazdach tyłem z ciasnego miejsca parkingowego, gdyż ostrzega kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z boku.
Mazda CX-30 to nie tylko systemy podnoszące bezpieczeństwo, ale też innowacje technologiczne dotyczące napędu. W każdej z oferowanych wersji znajdziemy układ hybrydowy Mazda M Hybrid. Zastosowana technologia miękkiego napędu hybrydowego, dzięki małemu i zintegrowanemu z rozrusznikiem generatorowi prądu (ISG), pozwala odzyskiwać energię w czasie hamowania, a następnie wykorzystywać ją do zasilania układów elektrycznych samochodu. W ten sposób zmniejszone zostaje obciążenie silnika, a tym samym auto zużywa mniej paliwa.
Mazda CX-30, choć jest kompaktowym SUV-em, ma wiele do zaoferowania. Już podstawowa wersja (Kai) została imponująco wyposażona w porównaniu do konkurentów, a należy pamiętać, że na rynku są dostępne jeszcze opcje Kanjo, Hikari i Enso. W każdej z nich projektanci zadbali nawet o najdrobniejsze detale. Standard Mazdy w końcu zobowiązuje – nawet w wersji podstawowej.
Teraz Mazda CX-30 dostępna jest w atrakcyjnym finansowaniu już od 557 zł netto miesięcznie.
Źródło: Mazda
Źródło zdjęcia głównego: Mazda