Serwisy LinkedIn i Spotify podjęły współpracę w celu stworzenia raportu o tym, jakiej muzyki słuchają pracownicy w Wielkiej Brytanii. Według ich badań Ed Sheeran jest "najbardziej odpowiednim" artystą do słuchania podczas pracy, a Eminem najmniej.
Jak twierdzą LinkedIn i Spotify, które podjęły się współpracy przy badaniach, mają one na celu ujawnienie zwyczajów muzycznych pracowników z Wielkiej Brytanii. Muzyka jest bowiem ich zdaniem jednym z kluczowych czynników wywierających wpływ na markę osobistą profesjonalistów.
Lista artystów
Ed Sheeran jest według badań "najbardziej odpowiednim artystą popularnym" do słuchania w miejscu pracy (42 procent badanych), bijąc na głowę Coldplay (28 procent) i Bruno Mars (19 procent). Na przeciwnym biegunie znalazł się Eminem, którego określono jako "najmniej nadającego się" do tego celu.
Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy - metalu (15 procent badanych). Według badań, 61 procent ankietowanych twierdzi, że muzyka w pracy pozwala im zachować wysoki poziom motywacji, a także uspokoić się w stresowych sytuacjach (41 procent) i wzmocnić kreatywność (34 procent). Muzyka pomaga pracownikom tłumić odgłosy w tle, w tym - swoich kolegów (17 procent).
Ekspert kariery w LinkedIn Darain Faraz twierdzi, że to, jak się zachowujemy w pracy, ma ogromną wpływ na "markę osobistą" - nieważne, czy komunikujemy to online, czy też offline". Jak dodaje, "słuchanie muzyki może mieć pozytywny wpływ na naszą produktywność, kreatywność i poziom motywacji - warto się jednak upewnić w rozmowie z kolegami, że wolno nam puszczać Eminema w poniedziałek rano i że nie będzie to nikomu przeszkadzało".
Ocena gustów muzycznych
Wspólne badania LinkedIn i Spotify ujawniły też, że gusta muzyczne mogą dzielić ludzi w miejscu pracy i potencjalnie mogą wywierać negatywny wpływ na markę osobistą osób zatrudnionych, zwłaszcza w przypadkach, gdy zdania różnicujące nie są komunikowane w odpowiedni sposób.
Jeden na dziesięciu pracowników przyznaje, że ocenia swoich kolegów na podstawie ich gustów muzycznych. Tyle samo osób deklaruje, że zazwyczaj zajmują pozycję "biurowego didżeja", który wybiera muzykę dla innych. Osiem procent badanych deklaruje, że niechętnie zwracają uwagę i proszą o wyłączenie muzyki nawet, gdy ta jest dla nich denerwująca i wywiera negatywny wpływ.
Muzyka popularna (pop) jest najczęściej wybieranym gatunkiem w miejscu pracy (55 proc.), ale jak podają wyniki badań, sytuacja zmienia się w zależności od analizowanej branży. Z danych LinkedIn wynika, że sektor handlu najczęściej wybiera muzykę country, pracownicy sektora zarządzania zasobami ludzkimi - metal, a specjaliści od marketingu - reggae.
LinkedIn i Spotify w komunikacie do mediów poinformowały również o stworzeniu wspólnej listy z utworami, która będzie dostępna w popularnym serwisie streamingowym. To "Najlepsza Muzyka Biurowa" - 50 wybranych utworów nadających się do słuchania w miejscu pracy. Lista powstała we współpracy z pracownikami biorącymi udział w badaniu.
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock