"Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard mogły zostać obciążone podwójnie" - poinformowała firma płatnicza. Komunikat w tej sprawie opublikował też Alior Bank, a o problemach z płatnościami informowali w ostatnich dniach internauci. Mastercard zapewnia, że pracuje nad identyfikacją podwójnie naliczonych transakcji i automatycznie zostaną one skorygowane, bez konieczności składania reklamacji.
O problemach w ostatnich dniach informowali nas internauci na Kontakt 24. "Ostatnio logując się na konto przez internet zauważyłem że opłaty dokonane kartą Mastercard z dnia 01.04.17 zostały podwójnie zaksięgowane" - czytamy w jednej z wiadomości (pisownia oryginalna - red.).
Podobnych zgłoszeń jednak nie brakuje, a o problem postanowiliśmy zapytać przedstawicieli firmy.
Przyczyny awarii
"Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie" - czytamy w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl przez Annę Marciniak, menedżer ds. Komunikacji w polskim oddziale MasterCard Europe.
Przyczyny problemów nie są jeszcze znane.
"Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków" - dodano.
Przedstawicielka Mastercard zapewnia ponadto, że "osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie będą musiały składać indywidualnych reklamacji. Środki zostaną zwrócone automatycznie".
Cała operacja może potrwać do kilku dni.
Autor: mb/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock