Część użytkowników inPost na początku tygodnia mogła uzyskać dostęp do informacji o przesyłkach, których nie nadali. O incydencie poinformowała firma w środowym komunikacie. Jak dodano, sprawę zgłoszono do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez inPost, incydent "został zidentyfikowany" w dniach 18-19 marca w trakcie aktualizacji aplikacji Manager Paczek.
Był on związany z wyświetlaniem się niektórym użytkownikom aplikacji informacji dotyczących przesyłek, które nie były nadane przez aktualnie zalogowanego użytkownika.
"Incydent dotyczył 0,04 procent użytkowników, ściśle przez nas zidentyfikowanych. Incydenty występowały okresowo i były krótkotrwałe. Dane obejmowały zakres, jaki podali nadawcy w serwisie (adres, adres e-mail - red.)" - czytamy w komunikacie.
Firma podkreśliła, że odpowiednie działania zapobiegawcze zostały w trybie natychmiastowym podjęte przez zespoły IT. "Niezwłocznie wprowadzono także rozwiązanie, które uniemożliwia dostęp do informacji o przesyłkach. Zgodnie ze standardową procedurą bezpieczeństwa danych osobowych grupy Integer.pl zgłoszono incydent do Urzędu Ochrony Danych Osobowych" - dodano.
Manager Paczek to system, który umożliwia nadawanie paczek paczkomatowych i kurierskich. Pobieranie etykiet, przeglądanie archiwum przesyłek, śledzenie przesyłek oraz uzupełnianie środków na koncie.
Miliony przesyłek
InPost poinformował na początku stycznia br., że w całym 2018 roku dostarczył ponad 86 milionów przesyłek.
Jak wynika z raportu Gemiusa "E-Commerce w Polsce 2018", najchętniej wybieraną firmą kurierską podczas zakupów przez internet jest jednak DPD. InPost znalazł się na trzeciej pozycji, za DHL. Tuż za podium sklasyfikowano Pocztex, należący do Poczty Polskiej.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock