Prawdopodobnie zdałeś już sobie sprawę z tego, że pomiędzy codziennymi sprawami, pracą zawodową i życiem społecznym, nie masz zbyt wiele czasu na cokolwiek innego, a wciśnięcie w znalezioną z trudem lukę, czegokolwiek poza telefonem do rodziców, graniczy z cudem.
Jak wielu z nas, masz pewnie w głowie tematy, projekty, nowe biznesy, które od dłuższego czasu odkładasz na bok, na następny dzień, tydzień czy czas, w którym zrobi się trochę luźniej. Remont łazienki, artykuł na bloga, przygotowanie listy sprawdzonych podwykonawców czy może otwarcie małego sklepu internetowego, który w czasie Twojej pracy poprowadzi się sam? Brzmi znajomo, prawda?
Muszę Cię zmartwić - czasu zawsze jest za mało, a wymarzony okres spokoju przychodzi dopiero na emeryturze. Co zrobić zatem, aby życie nie uciekało nam przez palce, a poczucie niezałatwionych spraw zamienić na uporządkowaną i codziennie zmniejszającą się listę TO-DO?
Słyszałeś o zdalnych asystentach Brella.pl? Zakładam, że nie jesteś do końca pewien, w jaki sposób mogą pomóc w Twoich codziennych obowiązkach – zarówno służbowych, jak i prywatnych.
Faktycznie, usługa praktykowana jest w Polsce od niecałych 2 lat, na wzór powszechnie znanych virtual assistants z rynków USA czy UK. Stanowi alternatywę do zatrudnienia czy tworzenia działu asystenckiego w firmie, ale także indywidualnej pomocy. Zdalni asystenci to kilkukrotnie niższe koszty (cennik dostępny jest na stronie internetowej), dostępność 24h/dobę, a także wszechstronny, multi-zadaniowy zespół mówiący w 7 językach.
Szczegółowa lista zadań, które można zlecić asystentom jest szeroka. Chciałbym jednak skupić się na kilku, które moim zdaniem przydadzą się każdemu, nawet średnio zapracowanemu człowiekowi.
1. Zebranie czasochłonnych danych i kontaktów
Szukasz biura, musisz na jutro przygotować prezentację, ale nie masz nawet pierwszego slide’u? A może chcesz zatrudnić nowego pracownika, albo nawiązać kontakt z daną grupą klientów? Research danych to najbardziej opłacalne zadania, które codziennie zlecają nasi klienci. Lista możliwości jest długa – wyjaśnia Piotr Wolniewicz, CEO Brella.pl.
2. Finanse, nie tylko domowe
Asystenci przypomną o wszystkich terminach związanych z opłatami, przygotują miesięczne zestawienie kosztów, wydrukują i prześlą faktury do biura rachunkowego. Zajmą się również redukcją stałych kosztów, szukając oszczędności we wszystkich firmach, które świadczą Tobie usługi np. przygotowując zestawienie najkorzystniejszych ofert Internetu, prądu, zakupów spożywczych lub biurowych. Oczywiście zajmą się także formalnościami (wzory umów, lista potrzebnych dokumentów, najbliższa placówka, podpisanie dokumentów przez Internet), tak aby zdjąć z Twojej głowy niepotrzebne obowiązki, które ułatwią Ci życie i zaoszczędzą czas.
3. Umawianie wizyt i rezerwacje
Ile może zająć rezerwacja hotelu o określonym standardzie na weekend w szczycie sezonu? Myślisz pewnie, że nie więcej niż 30 minut. A jeśli na całym Pomorzu Booking.com pokazuje 0 (słownie: zero) ofert i trzeba bezpośrednio dzwonić do recepcji, używając technik perswazji, aby przekonać Panią recepcjonistkę do rezerwacji? 5 godzin - tyle czasu zaoszczędził klient w piątkowy, lipcowy poranek. Oprócz czasu zyskał jeszcze coś o wiele ważniejszego - uśmiech i radość żony oraz dzieci, które spędziły cudownie wspólny czas. Więcej przykładów? Pomyśl o dodzwonieniu się do mechanika, fryzjera, dentysty lub o rezerwacji stolika, biletu na spektakl lub najtańszego biletu na koncert w Londynie.
4. Administracja i wykorzystanie narzędzi
Zespół asystentów przygotuje dla Ciebie prezentację, utworzy wydarzenie na Facebooku, zaktualizuje stronę na Wordpress’ie. Z całą pewnością lepiej niż przeciętny człowiek, przygotuje wysyłkę kampanii mailingowej czy zbiorczego smsa z podziękowaniami do wszystkich uczestników warsztatów. Zorganizuje także Twoją skrzynkę pocztową, odsiewając niepotrzebną korespondencję od istotnych informacji oraz ustawi reguły, które na zawsze zrobią z nią porządek. Wpisze również najważniejsze dane do kalendarza i według ustalonego harmonogramu, przygotuje wpisy na Twoje konto Facebook’owe.
5. Sky is the limit
Ostatnią kategorię zadań zostawimy Twojej wyobraźni-tylko ona może ograniczyć Cię w tematyce zadań zlecanych Brelli. Możliwości jest naprawdę wiele. Jak przekonuje mnie Piotr Wolniewicz, CEO Brella.pl - w korzystaniu ze zdalnych asystentów nie chodzi wcale o to, co mogą dla nas zrobić, a o przestawienie w głowie guzika z „sam to zrobię najlepiej” na „nie mam czasu na nieistotne tematy/ nie stać mnie na zajmowanie się tym, co nie przyczynia się do rozwoju (mojego, mojej firmy)”. To właśnie umiejętność delegowania odróżnia zapracowanych ludzi od produktywnych.
Przekonanie się do delegowania zadań stało się jeszcze łatwiejsze. Firma z początkiem września wprowadziła nowy model rozliczeń „za efekt”, czyli za faktyczną liczbę przepracowanych dla klienta godzin, który obok rozliczenia abonamentowego stał się bardzo popularnym modelem na współpracę ze zdalnymi asystentami Brella. To oferta bez ryzyka, klienci, którzy nic nie zlecą nie otrzymają żadnej faktury. Ponadto nagradzamy tych, którzy zlecają więcej niższą stawką za godzinę naszej pracy, która powyżej 30h w miesiącu wynosi tylko 39 zł – tłumaczy Piotr Wolniewicz.
Posiadanie zdalnego asystenta w ramach podejmowanych przez Ciebie działań może być czymś, co zmieni Twoje życie. Za ułamek kosztów, standardowego, pełnoetatowego asystenta osobistego, możesz zyskać gwarancję wykonania wielu rzeczy, które ułatwią codzienne, służbowe i domowe obowiązki.
Autor: Artykuł sponsorowany / Źródło: Brella.pl
Źródło zdjęcia głównego: Brella.pl