Czym jest Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa? Jaki jest jego cel? Jak mogą na tym skorzystać przedsiębiorcy? Na te, i nie tylko, pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.
Polska Bezgotówkowa - co to jest?
Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard - dowiadujemy się ze strony internetowej programu. Jak czytamy dalej, jego celem ma być zniesienie kosztów dla przedsiębiorców w zakresie instalacji terminala płatniczego oraz kosztów jego użytkowania przez pierwsze 12 miesięcy od momentu zainstalowania.
Kto może przystąpić do Polski Bezgotówkowej?
Do programu Polska Bezgotówkowa może przystąpić przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadał terminala płatniczego - nie podpisał umowy z agentem rozliczeniowym.
Początkowy koszt uczestnictwa w programie Polska Bezgotówkowa
Polska Bezgotówkowa jest programem bezpłatnym, przedsiębiorca nie ponosi kosztów do czasu osiągnięcia na poszczególnych terminalach obrotu 100 tys. zł w skali 12 miesięcy. Oznacza to, że jeśli obrót przekroczy tę kwotę, przedsiębiorcy będą naliczane opłaty zgodne z umową z agentem rozliczeniowym.
Z kim podpisywana jest umowa?
Przedsiębiorca może podpisać umowę z dostawcą terminala płatniczego, który bierze udział w programie Polska Bezgotówkowa. Na stronie programu jest obecnie 25 agentów rozliczeniowych oraz banków. Umowa jest podpisywana na okres co najmniej 12 miesięcy.
Dostawcy w programie Polska Bezgotówkowa
Agent rozliczeniowy to dostawca usług w ramach programu. Oferuje przedsiębiorcom usługi związane z przyjmowaniem płatności kartami - sprawdzanie i rozliczanie transakcji, udostępnianie terminali płatniczych.
Za realizację programu Polska Bezgotówkowa odpowiadają dostawcy i agenci rozliczeniowi. Obecnie są to: Alior Bank, Bank BPS i zrzeszone Banki Spółdzielcze, Bank Millennium, Bank Pekao, Bank Pocztowy, BNP Paribas, Credit Agricole, eCard S.A., Elavon Financial Services, eService, EVO Payments International, First Data (Polcard), Krakowski Bank Spółdzielczy, mBank, Nest Bank, PaySquare a Worldline Company, Paytel SA, PKO Bank Polski, Planet Pay, Polskie ePłatności S.A., ING Bank Śląski, Santander Bank Polska, SIX Payment Services, Spółdzielcza Grupa Bankowa, SumUp.
Polska Bezgotówkowa - co po upływie 12 miesięcy?
Każda z instytucji biorących udział w Polsce Bezgotówkowej może proponować inne warunki po 12 miesiącach bez opłat. W celu poznania szczegółów współpracy przedsiębiorca powinien skontaktować się z wybranym przez siebie agentem rozliczeniowym lub bankiem - wyjaśniono na stronie programu.
Ile terminali można dostać?
W ramach programu Polska Bezgotówkowa można dostać maksymalnie trzy terminale płatnicze. Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno - od momentu instalacji. Ponadto od 1 maja 2020 roku zwiększono do 20 sztuk maksymalną liczbę terminali dla firm z sektora prywatnego międzymiastowego transportu.
O programie Polska Bezgotówkowa
Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego "Polska Bezgotówkowa" wystartował na początku stycznia 2018 roku. Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w lipcu 2017 r. w związku z porozumieniem zawartym przez Związek Banków Polskich, ówczesne Ministerstwo Rozwoju, Visa oraz Mastercard.
Źródło: TVN24 Biznes