Brak możliwości płacenia kartą, ograniczony dostęp do bankomatów oraz bankowości internetowej - to utrudnienia, które czekają w najbliższy weekend klientów kilku banków. Powodem są zaplanowane w najbliższych dniach prace serwisowe.
Oto banki, których klienci mogą spodziewać się utrudnień.
PKO BP
W niedzielę 26 listopada od godz. 00:00 do godz. 13:00 nie będzie możliwe korzystanie z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes oraz dokonywanie płatności w sklepach internetowych za pomocą "Płacę z iPKO". W tym czasie działanie aplikacji IKO połączonej z kontem osobistym w PKO Banku Polskim zostanie ograniczone do realizacji wypłat z bankomatów oraz płatności w sklepach stacjonarnych.
Wszystkie karty płatnicze PKO Banku Polskiego w czasie przerwy będą obsługiwane bez zakłóceń, zarówno w zakresie płatności w sklepach, jak i wypłat z bankomatów.
mBank
W nocy z 25 na 26 listopada (z soboty na niedzielę), w godzinach 02:00 - 07:30 klienci mBanku nie będą mogli zapłacić kartą, nie wypłacą gotówki z bankomatu, a także nie skorzystają z wpłatomatu. W godzinach 01:30 - 08:00 nie będą mogli również zalogować się na swoje konto w internecie i nie złożą wniosku, a pomiędzy 02:00 – 07:30 nie będą mogli skorzystać z aplikacji mobilnej. W godzinach 03:00 – 09:00 nie będą działały również mPlatforma Walutowa oraz mKantor. Dzwoniąc na mLinię oraz kontaktując się za pośrednictwem Eksperta online klienci uzyskają informacje o ofercie banku, jednak nie zrealizują żadnych operacji.
ING Bank Śląski
W nocy z soboty na niedzielę bank planuje przeprowadzić prace serwisowe, w związku z czym niektóre usługi banku będą czasowo niedostępne. Między godziną 00:00 a 02:00 wystąpią utrudnienia w zakresie korzystania z aplikacji mobilnej Moje ING, systemu ING CardsOnLine oraz płatności BLIK oraz NFC.
W związku z pracami mogą występować też problemy w realizacji transakcji kartowych.
Deutsche Bank
25 listopada będą miały miejsce prace serwisowe, skutkujące niedostępnością systemów bankowości elektronicznej i ograniczeniami dotyczącymi Teleserwisu.
W godz. 00:00 - 17:00 systemy db easyNET i db powerNET będą niedostępne, a z usług Teleserwisu będzie można korzystać w ograniczonym zakresie. W podanym terminie mogą występować utrudnienia przy realizacji niektórych transakcji za pomocą kart płatniczych. W takich przypadkach bank prosi o kontakt z Teleserwisem pod numerami telefonu: 801 18 18 18, +48 12 625 80 00 lub +48 500 919 000.
Alior Bank
Bank poinformował, że od 24 listopada (piątek) od godz. 23:00 do 25 listopada (sobota) do godz. 08:00, z powodu prac serwisowych, obsługa za pośrednictwem infolinii banku będzie ograniczona do zastrzegania kart i obsługi informacyjnej.
Autor: tol//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com