PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium czy BOŚ - to niektóre banki, które zaplanowały prace serwisowe w najbliższych dniach. W związku z tym klienci muszą się przygotować na utrudnienia. Część z nich może mieć problemy z aplikacjami oraz płatnościami kartą.
PKO BP
Największy bank w Polsce poinformował klientów, że z powodu prac technicznych "w niedzielę, 17 września od godz. 00:00 do godz. 12:30 nie będzie można korzystać z:
- serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes, - funkcji otwartej bankowości, - płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi Płacę z iPKO".
"Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" - podał bank. Dodał, że "w czasie przerwy aplikacją IKO będzie można tylko wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIK".
"Aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna" - poinformował PKO BP.
ING Bank Śląski
"W sobotę (16 września), w godzinach 8:00-18:00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej. Planujemy wtedy przeprowadzić prace technologiczno-serwisowe" - napisano w komunikacie.
Bank Millennium
Bank przekazał, że w wyniku prac serwisowych "w nocy z piątku na sobotę, 15-16 września w godz. 00:00-2:45 nie będą dostępne:
- aplikacja mobilna, - Millenet, - usługi TeleMillennium (oprócz zastrzegania kart), - płatności telefonem (BLIK oraz stokenizowaną kartą)".
"Zleć wcześniej ważne płatności!" - zaapelowano w komunikacie. Dodano też, że klienci w czasie prac serwisowych będą mogli płacić tradycyjną kartą w punktach stacjonarnych i wypłacić gotówkę z bankomatu, ale powiadomienie o takiej transakcji otrzymają z opóźnieniem. "Jeśli masz nową kartę, aktywuj ją, zanim zaczniemy prace serwisowe" - podkreślono.
BOŚ Bank
Bank Ochrony Środowiska zapowiedział prace serwisowe, które spowodują "niedostępność systemu i aplikacji mobilnej BOŚBank24 w piątek (15.09) od godz. 22:00 do godz. 2:00 w niedzielę (17.09)".
Bank Pocztowy
Bank przekazał, że 17 września "w związku z pracami administracyjnymi mogą wystąpić trudności dotyczące funkcjonowania kart".
"W godz. 03:00-08:00 wystąpi brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2" - podano w komunikacie.
Dodano też, że "w godz. 04:00-08:00 wstrzymana będzie możliwość wykonywania transakcji 3Dsecure wymagających uwierzytelnienia poprzez podanie kodu wysyłanego przez SMS (nie dotyczy to transakcji w Internecie, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej)" i "dodatkowo wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/ FIT BIT/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY".
Bank BPH
Bank przekazał, że "w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi w dniu 18 września 2023 roku od godz. 22:00 do godz. 01:00 w dniu 19 września 2023 roku, System Bankowości Internetowej będzie niedostępny oraz ograniczone będą informacje o kursach walut".
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock